Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2019 08:11 - да застанеш на страната на истината
Автор: bojo12345 Категория: Тя и той   
Прочетен: 462 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 





                           МОНАХЪТ-САНЯСИН БРАХМАЧАРИ МУКТАНАНДА:

                         САТСАНГ ОЗНАЧАВА ДА ЗАСТАНЕШ НА СТРАНАТА НА ИСТИНАТА

Да седне в краката на Учителя е висше благо, което просветлява съзнанието на ученика



Брахмачари Муктананда представя себе си така: Когато човек се присъедини към традицията и стане монах-санясин, той се установява в духовната традиция. Всичко, което остава от него, не е човек в общоприетия смисъл, а е само поток от благодатта на неговите учители и тяхното духовно наследство.

Индивидуалността трябва да бъде унищожена, за да достигнеш съвършенст- во. Ето защо, аз съм обикновен човек, който върви по древния път на духовното съвършенство.

- Как започнахте да се занимавате с духовни практики?

– Роден съм в семейство на брамини/бел.прев.: браминът, или брахман, брахмин, е член на най-висшата жреческа каста в Индия/ и наш семеен Гуру беше Свами Кришнаананд Ашрам. Той беше Сидха йога и духовен учител. Често пееше мантри, които слушах от малък и когато пораснах, започнах да пея заедно с него. Свамиджи/бел.прев.: така се обръщат учениците към своя учител на галено/ предсказа, че когато стана голям, ще поема по духовния път и ще стана санясин/монах/.

- Какво ви накара да станете монах?

– Човек става монах само по Божия милост или благодарение на духовните учители и натрупаните от тях самскари/впечатления/ в предишни животи. Да станеш санясин, е все едно узрял плод да падне от дървото.

- Кои са вашите духовни учители?

– Получих одежди на санясин и духовно име от Свами Шукдейвананда. Той ме дари с благодат, обучи ме на Шри Видя и други духовни практики. Имах късмета да общувам и с други велики духовни учители – Свами Харирихаранада Бхарати, Татамбари Баба и Брахмачари Шивчайтан.

- Разкажете ни, моля, за традицията Шри Видя и нейната история…

– В Индия съществуват най-различни духовни традиции. Всяка отделна форма на Бога в индуизма се разглежда като представител на единия Бог. В съответствие с предразположението и впечатленията от предишни прераждания,

ние избираме със сърцето си онази форма на Всевишния, която ни привлича най-много.

У нас има традиция да се прекланяме и пред Богинята-Майка. Вътре в тази традиция на преклонение пред Светата Майка има множество различни нейни форми. Най-дълбоките и съвършени практики на служене са 10 форми на Богинята, наречени Махавидя.

Махавидя се практикува само от тези, които са достигнали достатъчно високо ниво в подготвителните практики. Сред тях е и Шри Видя, която е четвъртата форма на Богинята-Майка. Тя е красива, блажена форма на Божествената майка. Знанието за нея се нарича Шри Видя, тъй като богинята Шри Маха Трипура Сундари първо дала това учение на богинята Лакшми, която е наричана също Шри, и така се получило името Шри Видя.

Шри Видя е знание, чиито корени са още от дълбока древност. В тази система ние принадлежим на линията на Дакшинамурти. Свами Шукдейвананда, за когото говорих по-горе, е 62-ият в редицата на мастерите от началото на традицията.

Шри Видя се класифицира като Брахма-видя, което значи наука за разбирането на Абсолюта, наука за Твореца и неговите творения. Човек, който има тези знания, е способен да осъзнава както иманентния, така и трансцедентния аспект на Всевишния. Освен това, той разбира как да действа в света и как да се освобождава.

Шри Видя и до ден днешен остава тайна традиция. Като цяло тя се предава в по-голямата си част от брамини, които имат добра репутация. Често хората започват да практикуват Шри Видя, без да разбират напълно нейната специфика, само за да се хвалят, че я практикуват. А за да успееш в дадено начинание, трябва да си способен да изпълниш задачата си с усърдие и ясно разбирайки целта й. Недобросъвестността води до обратния резултат и вместо възвисяване на съзнанието, се сдобиваш с болести. Това важи за всички духовни практики, защото ако невежият човек прави грешки, това е простимо, но ако е небрежен някой, на когото е дадено знание, това може да доведе до много сериозни последствия.

Сложността на практиката се изразява в това, че мантрите имат специфичното качество да изострят ума, а умът въздейства на живота и на тялото. Освен това е много важно какви са хранителните навици на практикуващия, както и хигиената, качествата в характера, дисциплината му.

Практиката включва призив към Богинята и поклонение пред нея, разбиране и поклон пред Шри Янтра, медитация, смирение, преданост към Гуру, четене на текстове на санскрит, при което и най-малката грешка може да доведе до нежелани последствия.

Друга характерна черта при практикуването на мантри в Шри Видя е, че тя може значително да засили половото влечение на практикуващия. Ако се преподава мантра на ученик, който не е зрял вайрагя/т.е. не може да контролира чувствата си/, това ще го доведе до падение, вместо до извисяване. Изобщо не е лесно да се поддържа полова дисциплина, особено в съвременното западно общество, където има достатъчно много материални и плътски изкушения.

Ето защо практиката Шри Видя трябва да се преподава с голямо внимание и отговорност.

- Какво е мястото на мантра-йога във вашата традиция? Какво представляват Сабар мантрите?

– Мантра-йога е моята основна практика. Обикновено аз започвам да практикувам и чета мантри от рано сутрин и го правя по цял ден до вечерта. Това вече е част от моя живот и аз чувствам вина, когато по някаква причина пропусна да практикувам мантри. Мантруването е постоянно – даже и когато не правя нищо друго или пък по време на сън. Всяка мантра е призив към определена енергия и предизвиква определени преживявания и осъзнаване.


Мантрите са транспорт на съзнанието, който води човека към Източника,
към единството и към Бога. Мантрата е свещена сила.

Практикуването на мантри пробужда дремещия потенциал на индивида. Всяко повторение на мантрата добавя порция енергия към определени свойства на ума и разума на човека и помага за пробуждането на заспалите сфери на съзнанието.

Мантрата е компактна молитва и енергия.

Сабар мантрите се използват като допълнителни методи. Те са нещо подобно на кратък път, който води към определена точка по-бързо. Тяхното практикуване отнема малко време за изучаване и, за разлика от традиционните мантри на санскрит, те дават конкретен, по-точен резултат много бързо. Има още нещо, което ги отличава от санскритските мантри – ако сгрешите някой от звуците, това няма да доведе до изкривяване в резултата. Ето защо те често се използват за изпълнение на определени задачи – например, за лечение или помощ при овладяването на някои аспекти на енергията, както и при съзерцание на определени божества и влизане в контакт с тях.

продължава



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - bojo12345,
23.07.2019 08:58
Не винаги е изгодно да си на страната на истината.
цитирай
2. bojo12345 - на 1. kvg55: много си прав с това мнение, но човек трябва да държи на достойнството си.
23.07.2019 17:12
Иначе мълчанието или преиначаването на факти води до много последици, които, когато се случат, се пита човек"Защо на мен, защо така, защо сега?"
Поздрави и хубаво лято!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojo12345
Категория: Политика
Прочетен: 3653885
Постинги: 1932
Коментари: 4403
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930