Постинг
23.07.2019 08:11 -
да застанеш на страната на истината
МОНАХЪТ-САНЯСИН БРАХМАЧАРИ МУКТАНАНДА:
САТСАНГ ОЗНАЧАВА ДА ЗАСТАНЕШ НА СТРАНАТА НА ИСТИНАТА
Да седне в краката на Учителя е висше благо, което просветлява съзнанието на ученика
Брахмачари Муктананда представя себе си така: Когато човек се присъедини към традицията и стане монах-санясин, той се установява в духовната традиция. Всичко, което остава от него, не е човек в общоприетия смисъл, а е само поток от благодатта на неговите учители и тяхното духовно наследство.
Индивидуалността трябва да бъде унищожена, за да достигнеш съвършенст- во. Ето защо, аз съм обикновен човек, който върви по древния път на духовното съвършенство.
- Как започнахте да се занимавате с духовни практики?
– Роден съм в семейство на брамини/бел.прев.: браминът, или брахман, брахмин, е член на най-висшата жреческа каста в Индия/ и наш семеен Гуру беше Свами Кришнаананд Ашрам. Той беше Сидха йога и духовен учител. Често пееше мантри, които слушах от малък и когато пораснах, започнах да пея заедно с него. Свамиджи/бел.прев.: така се обръщат учениците към своя учител на галено/ предсказа, че когато стана голям, ще поема по духовния път и ще стана санясин/монах/.
- Какво ви накара да станете монах?
– Човек става монах само по Божия милост или благодарение на духовните учители и натрупаните от тях самскари/впечатления/ в предишни животи. Да станеш санясин, е все едно узрял плод да падне от дървото.
- Кои са вашите духовни учители?
– Получих одежди на санясин и духовно име от Свами Шукдейвананда. Той ме дари с благодат, обучи ме на Шри Видя и други духовни практики. Имах късмета да общувам и с други велики духовни учители – Свами Харирихаранада Бхарати, Татамбари Баба и Брахмачари Шивчайтан.
- Разкажете ни, моля, за традицията Шри Видя и нейната история…
– В Индия съществуват най-различни духовни традиции. Всяка отделна форма на Бога в индуизма се разглежда като представител на единия Бог. В съответствие с предразположението и впечатленията от предишни прераждания,
ние избираме със сърцето си онази форма на Всевишния, която ни привлича най-много.
У нас има традиция да се прекланяме и пред Богинята-Майка. Вътре в тази традиция на преклонение пред Светата Майка има множество различни нейни форми. Най-дълбоките и съвършени практики на служене са 10 форми на Богинята, наречени Махавидя.
Махавидя се практикува само от тези, които са достигнали достатъчно високо ниво в подготвителните практики. Сред тях е и Шри Видя, която е четвъртата форма на Богинята-Майка. Тя е красива, блажена форма на Божествената майка. Знанието за нея се нарича Шри Видя, тъй като богинята Шри Маха Трипура Сундари първо дала това учение на богинята Лакшми, която е наричана също Шри, и така се получило името Шри Видя.
Шри Видя е знание, чиито корени са още от дълбока древност. В тази система ние принадлежим на линията на Дакшинамурти. Свами Шукдейвананда, за когото говорих по-горе, е 62-ият в редицата на мастерите от началото на традицията.
Шри Видя се класифицира като Брахма-видя, което значи наука за разбирането на Абсолюта, наука за Твореца и неговите творения. Човек, който има тези знания, е способен да осъзнава както иманентния, така и трансцедентния аспект на Всевишния. Освен това, той разбира как да действа в света и как да се освобождава.
Шри Видя и до ден днешен остава тайна традиция. Като цяло тя се предава в по-голямата си част от брамини, които имат добра репутация. Често хората започват да практикуват Шри Видя, без да разбират напълно нейната специфика, само за да се хвалят, че я практикуват. А за да успееш в дадено начинание, трябва да си способен да изпълниш задачата си с усърдие и ясно разбирайки целта й. Недобросъвестността води до обратния резултат и вместо възвисяване на съзнанието, се сдобиваш с болести. Това важи за всички духовни практики, защото ако невежият човек прави грешки, това е простимо, но ако е небрежен някой, на когото е дадено знание, това може да доведе до много сериозни последствия.
Сложността на практиката се изразява в това, че мантрите имат специфичното качество да изострят ума, а умът въздейства на живота и на тялото. Освен това е много важно какви са хранителните навици на практикуващия, както и хигиената, качествата в характера, дисциплината му.
Практиката включва призив към Богинята и поклонение пред нея, разбиране и поклон пред Шри Янтра, медитация, смирение, преданост към Гуру, четене на текстове на санскрит, при което и най-малката грешка може да доведе до нежелани последствия.
Друга характерна черта при практикуването на мантри в Шри Видя е, че тя може значително да засили половото влечение на практикуващия. Ако се преподава мантра на ученик, който не е зрял вайрагя/т.е. не може да контролира чувствата си/, това ще го доведе до падение, вместо до извисяване. Изобщо не е лесно да се поддържа полова дисциплина, особено в съвременното западно общество, където има достатъчно много материални и плътски изкушения.
Ето защо практиката Шри Видя трябва да се преподава с голямо внимание и отговорност.
- Какво е мястото на мантра-йога във вашата традиция? Какво представляват Сабар мантрите?
– Мантра-йога е моята основна практика. Обикновено аз започвам да практикувам и чета мантри от рано сутрин и го правя по цял ден до вечерта. Това вече е част от моя живот и аз чувствам вина, когато по някаква причина пропусна да практикувам мантри. Мантруването е постоянно – даже и когато не правя нищо друго или пък по време на сън. Всяка мантра е призив към определена енергия и предизвиква определени преживявания и осъзнаване.
Мантрите са транспорт на съзнанието, който води човека към Източника,
към единството и към Бога. Мантрата е свещена сила.
Практикуването на мантри пробужда дремещия потенциал на индивида. Всяко повторение на мантрата добавя порция енергия към определени свойства на ума и разума на човека и помага за пробуждането на заспалите сфери на съзнанието.
Мантрата е компактна молитва и енергия.
Сабар мантрите се използват като допълнителни методи. Те са нещо подобно на кратък път, който води към определена точка по-бързо. Тяхното практикуване отнема малко време за изучаване и, за разлика от традиционните мантри на санскрит, те дават конкретен, по-точен резултат много бързо. Има още нещо, което ги отличава от санскритските мантри – ако сгрешите някой от звуците, това няма да доведе до изкривяване в резултата. Ето защо те често се използват за изпълнение на определени задачи – например, за лечение или помощ при овладяването на някои аспекти на енергията, както и при съзерцание на определени божества и влизане в контакт с тях.
продължава
Енергетиката на древния град в картината...
Спинкай, спинкай Юнак Балкански…
Изразявайте се открито пред тези ,който ...
Спинкай, спинкай Юнак Балкански…
Изразявайте се открито пред тези ,който ...
Не винаги е изгодно да си на страната на истината.
цитирай
2.
bojo12345 -
на 1. kvg55: много си прав с това мнение, но човек трябва да държи на достойнството си.
23.07.2019 17:12
23.07.2019 17:12
Иначе мълчанието или преиначаването на факти води до много последици, които, когато се случат, се пита човек"Защо на мен, защо така, защо сега?"
Поздрави и хубаво лято!
цитирайПоздрави и хубаво лято!
Търсене
Блогрол
1. mileidi46
2. първи наш Патриарх новобългарски Йосиф Соколски!!!"
3. докога ще чакаме да расте такът, а и не само той?!
4. Защо се крие истината за историята ни
5. Обединително споразумение за достоен живот вна българите
6. цел на нап е унищожаване бизнеса
7. за истината в учебниците по история
8. Какво следва след световния крах?
9. Ако всичко това се знаеше от всички за Украйна?!
2. първи наш Патриарх новобългарски Йосиф Соколски!!!"
3. докога ще чакаме да расте такът, а и не само той?!
4. Защо се крие истината за историята ни
5. Обединително споразумение за достоен живот вна българите
6. цел на нап е унищожаване бизнеса
7. за истината в учебниците по история
8. Какво следва след световния крах?
9. Ако всичко това се знаеше от всички за Украйна?!