Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2022 06:41 - Достоевски е прозрял преди 150 години!
Автор: bojo12345 Категория: Политика   
Прочетен: 5168 Коментари: 6 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


Пророчеството на Достоевски от 1877 г.


Ето какво написа Ф. Достоевски за славяните на Европа през декември 1877 г., т.е. преди 150 години:

"... Според моето вътрешно убеждение, най-пълното и неустоимо – Русия няма да има и никога не е имала, такива омразници, завистници, клеветници и дори явни врагове, като всички тези славянски племена, щом Русия ги освободи. И Европа се съгласи да ги признае за освободени. И нека не ми възразяват, не спорят, не ми крещят, че преувеличавам и че мразя славяните. Напротив, много обичам славяните, но няма и да се защитавам, защото знам, че всичко точно така ще се сбъдне, ккато казвам, и съвсем не заради ниския, неблагодарен, уж, характер на славяните, съвсем не, те имат характер в смисъл, както всички останали, но точно защото тези неща в света не могат да се случват по друг начин.

След освобождаването си те ще започнат новия си живот, повтарям, именно от това, че ще изпросят за себе си от Европа, от Англия и Германия, например, гаранция и покровителство за свободата си, и въпреки че Русия ще бъде в концерта на европейските сили, те точно в защита от Русия ще направят това.

Те непременно ще започнат с факта, че вътре в себе си ще заявят и ще се убедят, че не дължат на Русия ни най-малка благодарност, а напротив, че едва са били спасени от властолюбието на Русия чрез сключване на мир с намесата на европейския концерт, и ако Европа не се намери, Русия веднага ще ги погълне, "което означава разширяване на границите и основаване на великата Всеславянска империя за поробването на славяните от алчното, хитро и варварско великоруско племе."

Може би цял век, или дори повече, те непрестанно ще треперят за свободата си и ще се страхуват от властолюбието на Русия; те ще се подмазват на европейските държави, ще клеветят Русия, ще клюкарстват за нея и ще интригантстват срещу нея.

О, не говоря за отделни хора: ще има такива, които ще разберат какво е означавала, означава и винаги ще означава Русия за тях. Но тези хора, особено в началото, ще са в толкова жалко малцинство, че ще бъдат подложени на подигравки, ненавист и дори политическо преследване.

За освободените славяни ще бъде особено приятно да изразят и да тръбят пред целия свят, че са образовани племена, способни на най-високата европейска култура, докато Русия е варварска страна, мрачен северен колос, дори не с чиста славянска кръв, гонител и ненавистник на европейската цивилизация.

Те, разбира се, от самото начало ще имат конституционно управление, парламенти, отговорни министри, оратори, речи. Това ще ги радва и възхищава. Те ще бъдат във възторг, четейки телеграми за себе си в парижките и лондонските вестници, обявявайки на целия свят, че след дълга парламентарна буря министерството най-после е паднало (...страна по ваш вкус...) и се е появило ново формирано от либерално мнозинство и че някой от тях (...фамилия на вкус...) най-накрая се е съгласил да поеме ресора на председател на Министерския съвет.

Русия трябва сериозно да се подготви за това, че всички тези освободени славяни ентусиазирано ще се втурнат към Европа, ще бъдат заразени с европейски форми – политически и социални, до загуба на своята личност и така ще трябва да преминават през дълъг период на европеизъм преди да постигнат поне нещо в своя славянски смисъл и в своето славянско призвание в човечеството.

Помежду си тези земици вечно ще се карат, вечно ще си завиждат и ще интригантстват една срещу друга. Разбира се, в момент на някакви сериозни проблеми всички те със сигурност ще се обърнат за помощ към Русия. Колкото и да мразят, клюкарстват и клеветят в Европа, флиртуват с нея и я уверяват в любов, те винаги инстинктивно ще усещат (разбира се, в момент на беда, а не преди), че Европа е естествен враг на тяхното единство, беше такава и винаги ще остане, и че ако съществуват в света, то е защото има огромен магнит – Русия, която, неудържимо привлича всички тях към себе си, по този начин запазва тяхната личност и единство..."

Фьодор Михайлович Достоевски.

"Дневник на писателя".

Септември – декември 1877 г.

Обърнете внимание на датата, на която е написана бележката. Преди 150 години.

Дали тя е пророческа?

Днес повечето славянски държави се присъединиха към ЕС.

Повечето от тях вече са се присъединили към НАТО или са на линия за присъединяване. Ако ЕС е икономика, НАТО е войната срещу Русия. Преди разпадането на СССР и Варшавския договор, нито една славянска държава не беше част от Европейския съюз.

Дата на влизане на славянските страни в ЕС:

България – 1 януари 2007 г.
Полша – 1 май 2004 г.
Словения – 1 май 2004 г.
Словакия – 1 май 2004 г.
Хърватия – 1 юли 2013 г.
Чехия – 1 май 2004 г.
Това не е всичко. През 2004 г. Северна Македония кандидатства за присъединяване към ЕС. Също Черна гора (2008 г.) и Сърбия (2009 г.)

https://strogosekretno.com/index.php
?p=issue&id=319&aid=16



Гласувай:
9



1. zaw12929 - Русия няма да има и никога не е имала, ...
30.07.2022 07:18
Русия няма да има и никога не е имала, такива омразници, завистници, клеветници и дори явни врагове, като всички тези славянски племена, щом Русия ги освободи. И Европа се съгласи да ги признае за освобоДЕНИ
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
30.07.2022 08:11
Да, черната неблагодарност е по- лоша и от робската!
Да си недоволен от това, което някой от добро сърце е направил за тебе? Че не е така ,както трябва да бъде, че е можело и още?
На такива ,правилният отговор е: -След като знаеш, как трябва да бъде, какво си чакал, защо сам не си си го направил? Кой ти е пречил?
И в притурка , такъв да ти стане и враг!?
Наистина е ясновидец, гледайки датата на написаното Защото ,след Сан Стефано, няколко месеца по- късно, към Петербург плъзваг гръцки, сръбски и Черногорски делегации
Да уверяват царя ,че прави голяма грешка с Българите!?
Че те са неблагодарно племе и утре ще се обявят срещу благодетеля си!?
Всеки ден царят е обработван така-че Българите не заслужават добродетелността му?
Гадно, отвратително, за в момента!
Но, Българите в годините са се постарали да потвърдят правотата на клеветите им- на прима виста такива! Тези клевети са си свършили работата в Берлин, а ние сме положили труд, да уверим света ,че са и истина!?

Мехмед Вгори, наредил да обезглавят великия везир и командващия армията на ИРИ, след като последният го уверявал, че двамата, тайно с везира, работили за него?
Защо тайно от него ,ще работят за него? Така, също тайно, те утре може да работят и срещу него, какво ще им попречи? Я да си няма главоболия, да спре веднъж завинаги тези тайни от него работи, неясно защо такива?
Същото се отнася и за черната нееблагодарност!

Всичко най- добро, Божидаре!
цитирай
3. krumbelosvet - Славяните са бивши ТРАКИ
30.07.2022 10:00
Славяните са ТРАКИ.
Кажете, моля, къде изчезнаха МНОГОЛЮДНИТЕ траки? И откъде изникнаха многобройните славяни? И защо НИКОГА не са се срещали траки и славяни?
Траки с отбелязаната още от Херодот склонност към РАЗЕДИНЕНИЕ.
Самата Русия е преболедувала склонността към разединение бавно, мъчително, под натиска на диви, жестоки и агресивни съседи, и не без насилието на СТРАШНИЯ цар Иван.
И не може Русия без СТРАШЕН вожд.
Случайно ли името и на траки, и на славяни е станало за елините синоним на РОБИ? Въпреки, че са чудесни воини. Но воини влюбени в селската свобода. Със села-държави, които не могат да се защитят от ГРАДОВЕ-държави, камо ли от империи.
Тракийките и славянките са ЛЮБВЕОБИЛНИ и раждат много деца. Имало е и за роби, и за мама.
цитирай
4. bojo12345 - Напротив, колега:)))
31.07.2022 10:41
zaw12929 написа:
Русия няма да има и никога не е имала, такива омразници, завистници, клеветници и дори явни врагове, като всички тези славянски племена, щом Русия ги освободи. И Европа се съгласи да ги признае за освобоДЕНИ



Всички са завиждали на царете и императорите на Русия и затова са воювали с тях.
Те също са си гледали много добре интересите.
цитирай
5. bojo12345 - Леоне, който е чел историята и имперските интереси, знае каква е истината.
31.07.2022 10:45
leonleonovpom2 написа:
Да, черната неблагодарност е по- лоша и от робската!
Да си недоволен от това, което някой от добро сърце е направил за тебе? Че не е така ,както трябва да бъде, че е можело и още?
На такива ,правилният отговор е: -След като знаеш, как трябва да бъде, какво си чакал, защо сам не си си го направил? Кой ти е пречил?
И в притурка , такъв да ти стане и враг!?
Наистина е ясновидец, гледайки датата на написаното Защото ,след Сан Стефано, няколко месеца по- късно, към Петербург плъзваг гръцки, сръбски и Черногорски делегации
Да уверяват царя ,че прави голяма грешка с Българите!?
Че те са неблагодарно племе и утре ще се обявят срещу благодетеля си!?
Всеки ден царят е обработван така-че Българите не заслужават добродетелността му?
Гадно, отвратително, за в момента!
Но, Българите в годините са се постарали да потвърдят правотата на клеветите им- на прима виста такива! Тези клевети са си свършили работата в Берлин, а ние сме положили труд, да уверим света ,че са и истина!?

Мехмед Вгори, наредил да обезглавят великия везир и командващия армията на ИРИ, след като последният го уверявал, че двамата, тайно с везира, работили за него?
Защо тайно от него ,ще работят за него? Така, също тайно, те утре може да работят и срещу него, какво ще им попречи? Я да си няма главоболия, да спре веднъж завинаги тези тайни от него работи, неясно защо такива?
Същото се отнася и за черната нееблагодарност!

Всичко най- добро, Божидаре!


Ние или поне тези, които са наясно със ситуацията, не трябва да затваряме очи и да мълчим. Въпрос на отношение. Времената са такива, че трябва да стане ясно на всички, какво върви по света и какво да очакваме!
Хубав неделен ден, приятелю!
цитирай
6. bojo12345 - Не споделям твоето мнение, Круме белосвет.
31.07.2022 10:51
krumbelosvet написа:
Славяните са ТРАКИ.
Кажете, моля, къде изчезнаха МНОГОЛЮДНИТЕ траки? И откъде изникнаха многобройните славяни? И защо НИКОГА не са се срещали траки и славяни?
Траки с отбелязаната още от Херодот склонност към РАЗЕДИНЕНИЕ.
Самата Русия е преболедувала склонността към разединение бавно, мъчително, под натиска на диви, жестоки и агресивни съседи, и не без насилието на СТРАШНИЯ цар Иван.
И не може Русия без СТРАШЕН вожд.
Случайно ли името и на траки, и на славяни е станало за елините синоним на РОБИ? Въпреки, че са чудесни воини. Но воини влюбени в селската свобода. Със села-държави, които не могат да се защитят от ГРАДОВЕ-държави, камо ли от империи.
Тракийките и славянките са ЛЮБВЕОБИЛНИ и раждат много деца. Имало е и за роби, и за мама.


Траките са си траки и са изиграли докрай своята роля на световната сцена. Оставили са ни достатъчно енергийно силни места, за да ги посещаваме и достатъчно култура за тези, които търсят.
Славян? Такава дума излезе миналия век, за радост на Руската империя, да обединява всички разбиращи си езика племена. Но няма равенство между траки и славяни. Словени е друга тема.
Пък всеки етнос си има съдба и кой да я води.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojo12345
Категория: Политика
Прочетен: 3655073
Постинги: 1932
Коментари: 4403
Гласове: 18539
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930