Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2020 07:57 - мъдростта на политика Фердинанд
Автор: bojo12345 Категория: Новини   
Прочетен: 485 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

VІІІ. Защо трябва да си лицемер


Лицемерието е основна добродетел на царете. То е много тачено в нашия, Кобургския род, така също и в българския народ. Ти трябва да го притежаваш в висша степен, ако искаш чрез лицемерието да обезоръжаваш поданиците си.

Прието въобще царете да имат любовници. По тоя въпрос има различни мнения, но аз мисля, ча това е по-скоро лична, субективна работа. Владиците в България като духовни началници дават за това пример и ти, ако си добре с тях, те знаят каква тарифа да вземат за опрощение грехов.

Зная, че ти не си религиозен като мен, но за тълпата ние сме най-фанатици християни.

Нима царското достойнство е съвместимо с религията?

Това, което религията иска от простия човек ние не можем да го дадем и религията ни прощава всички прегрешения, които ние не й казваме, защото тя гледа на нас като миропомазани и предварително ни е простила.

Софийският Стефан60 е един великолепен екземпляр, който би ти послужил много; той е развратник и сребролюбец, амбициозен и лицемер, у него въобще се съчетават всички и чества на едни цар и от него може да се опасяваш, ако успее той да ти грабне половината от привилегированата класа, т.е. бюрокрацията.

Ти трябва да сключиш съюз с духовенството. И то почва днес една фикция, и то е потънало в пороци и лъжа; у него няма нищо духовно, само народът е глупав та ги зачита като такива.

Преструвай се, че благовееш пред семейството, семейната чест и дойстойнството. Затваряй си очите за всичко, което се изпречва по тоя въпрос. Мъжете в България са груби, дори жестоки към жените си. Жените се преструват, че се подчиняват, но скришом правят каквото си искат.

Нравите на твоите поданици не те интересуват. Колкото и по-ниско да пада в нравствено отношение един народ, толкоз по-сигурен е монархът.

ІХ. Лицемерието е потребно за гешефтите и в политиката. Бъди лицемерен по царски, иначе си погубен.Твоите министри и политиканите в България говорят и се бият в гърдите, че притежават качества, добродетели и че са необходимите за короната и народа. Даже социалистите в България заявяват, че са готови да умрат за народа все пак те се боят от народа. Кооперация “Напред”61, която е креация62 на социалистите, е едно гнездо на лентяи, които смучат своите съмишленици и народа, според както им е угодно.

Бъди лицемерен и умей да лъжеш, но да лъжеш искрено.

Повтаряй пороците си и разврата си, но показвай се пред народа скромен и безкористен.

Ти не си напълно посветен в хитростите, които употребих, за да се докопам до българския престол. Твоята баба, принцеса Клементина63, бе неизчерпаем извор на достойното лицемерие и на царската хитрост. Вярно е, че ние много пари похарчихме, за да подкупим част от министрите и влиятелните депутати; цяло състояние от няколко милиона похарчихме за българската корона, както сега епископите харчат грамадни суми да подкупват избирателите в дадена епархия, когато митрополитския трон остане вакантен.

Всичко се купува с пари и хората и техните съвести са стока с по-голяма или по-малка цена.

И веднъж, като се настаних на българския престол, в началото нямаше по-добър от мен. Мен почнаха да ме търсят другите монарси, мен, когото по-рано наричаха авантюрист, мен приписваха най-нисшите добродетели и блестящи качества, а по-рано ме клеймиха като развратник в “Ронахера” и пр. Мен приписваха, че съм убил една кротка жена и обществото мълчеливо и без укор прие тая легенда, защото обществото не можеше – понеже то самото е порочно – да види нещо лошо в това, че моята августейша съпруга играе ръченица в Рилския манастир с пияни калугери.

Една истина ще ти призная, че нашият Кобургски род е род на развратници и заради това европейските престоли се падат повече на нас, гладни и ловки авантюристи.

Историята може да каже един ден за мен, че аз съм най-великият монарх в зората на 20 столетие, че макар и най-големият развратник, аз ще умра праведен и богувъзнасян от цялото католическо духовенство.

Зная, че в България има още хора, които плачат искрено, че аз съм абдикирал; за мен това са кучетата, на които давах кокали да гризат.

Когато станах владетел на един народ от бакали и безиргяни64 и когато разбрах силата на парата, аз почнах да действам като другите: с бакалите станах бакалин, с безиргяните – станах евреин. Търгувах с търпението и с икономията на народа.

При държавните доставки аз си пълнех джобовете, но бях достатъчно хитър да оставя пая на другите. Това е елементарна мъдрост. Тъй щото и ти сега, респективно твоя брат, когото туряш да урежда сделките от военните доставки, които възлизат на десетина милиона, не се стреми да заграбиш всичко, ами остави и за генералите П. И. С. О. Н. Р.*** и пр., па и за министрите си.

Аз вярвам, че твоят министър-президент Кьосеиванов65, за когото впрочем по-късно ще ти пиша, ще е доволен, че узакони кражбата, която баща му направи на 20 000 декара гори в Родопите. Така беше лесно с наредба – закон да се ограби една цяла община и да облагодетелства твоя министър.

Никой мене не ме обвини, че съм крал и че съм бъркал безразборно в българското злато. Заблуждението е толкова голямо у тоя прост народ, че то е жигосало дори и рафинираните дипломати като Неклюдов66, който макар да ме критикува, все пак ми приписва етикета на “безкористието”, тъй любими на Гешовци67 и Тодоровци68, които мечтаеха да го имат. Уви! Напразно. Те ми приличаха.

Ако народът изпита бедствия, той не викаше против мен – министрите бяха виновните. Прави и ти така, подготви марионетки, чийто глави народът може да чупи.





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bojo12345
Категория: Политика
Прочетен: 3656023
Постинги: 1932
Коментари: 4403
Гласове: 18539
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930