Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2017 07:56 - българия и светът на политиката
Автор: bojo12345 Категория: Политика   
Прочетен: 1574 Коментари: 15 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

                              ОБЩЕСТВО НА НАРОДИТЕ , ОН

Международна организация за колективна сигурност и мир, за международно сътрудничество. Създадена след I световна война по инициатива на държавите победителки Великобритания, Франция и САЩ (впоследствие САЩ не влизат в ОН). Седалище - в Женева. Проектоуставът е предложен от американския президент Т. Уилсън.Уставът е приет на 28 юни 1919 на Парижката мирна конференция 1919-20, подписан е от 44 държави и е ратифициран на 10 ян. 1919. В устава на ОН има елементи (идеите против войните, за защита на малките държави и др.) от проекта за световна организация по проблемите на международната сигурност и сътрудничество, изработен през 1916-17 от българина Н. Димков и изпратен до много държавни глави, включително до Т. Уилсън. В ОН членуват 43 държави, България е член от 1920. ОН съществува до 18 апр. 1946. Дейността на ОН е поета от Организацията на обединените нации.


image

Никола Димков
български общественик

Роден  6 декември 1859 г.   Горно Броди, Османска империя
Починал  30 март 1937 г. (77 г.)  Истанбул, Турция
Област Строително инженерство

                            image
Корица на второто издание на „Звезда на съгласието“

image           Корицата на оригиналното издание на „Магнисима харта”, 1916 г.        

Никола Стоянов Димков е български инженер и общественик, автор на „Звезда на съгласието“ - проект за за създаване на световна организация за опазване на мира и насърчаване на сътрудничеството между страните, народите и религиите в света.

Димков е роден в 1859 година в голямото българско село в Серско Горно Броди, тогава в Османската империя (днес Ано Вронду, Гърция) като трето дете в семейството на видния горнобродчанин Димко Халембаков. Сестра му Екатерина е народна лечителка, майка на видния български лечител Петър Димков. Учи в началното училище в родното си село и в Пловдивската гимназия, която завършва с отличие. В 1880 година е изпратен от директора на Пловдивската гимназия да учи инжерство във Висшия технически институт в Шалон сюр Марн, близо до Париж. Още като студент има редица патенти, някои от които внедрени.


В 1883 година завършва института за три години, вместно стандартните пет. Установява се в Свободна България и работи в Строителния отдел на Министерство на обществените сгради, земеделието и търговията. Участва в проекта за свързване на железопътната линия Виена - Цариград между Вакарел и Белово, където предлага изобретение за предпазване на работниците по влаковите композиции. Установява се в Цариград и придобива известност с проект за автоматично скачване на параходна композиция.

В 1909 година е назначен за мирски съветник при Българската екзархия, но си подава оставката. Участва активно в живота на българската колония в града.
С финансовата помощ на състудента си от Париж Стоян Данев открива фабрика за производство на подкови. Жени се за скопянката Екатерина Трайкова.

В разгара на Първата световна война Димков издава книгата „Звезда на съгласието“, в която разработва идеята за създаване на световна постоянна организация, която да се занимава със световната безопасност и научното и културно сътрудничество между нациите. Проектът е отпечан на френски, немски, турски и гръцки език и чрез посолствата в Цариград Димков го изпраща на много държавни и правителствени ръководители, включително и на американския президент Удроу Уилсън, който по-късно излиза със своите известни Четиринадесет точки.
Димков умира в Цариград в 1937 година при автомобилна катастрофа.





Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - !!!:))) Поздравления за точния постинг, приятелю!
10.11.2017 10:43
Ние, българите открай-време сме в двете крайности – или сме много талантливи, мъдри и гениални, или много, а понякога безумно прости и негативни...
цитирай
2. kvg55 - bojo12345,
10.11.2017 12:22
Интересно поднесен материал. Нямах никакви знания за създаването Обществото на народите и още по-малко за Никола Димков.

Поздрави!
цитирай
3. bojo12345 - послепис ...
14.01.2018 15:48
ЗВЕЗДА НА СЪГЛАСИЕТО – СЪВЕСТ И ИСТОРИЧЕСКА ОТГОВОРНОСТ
Да се събере философията на вековете по въпроса за войните и мира в три най-обикновени думи: “ЗВЕЗДА НА СЪГЛАСИЕТО” за инж. Никола Димков означава да се въздигне Доверието в Идеал за човечеството. Само Доверието ще ни избави от алчност, глупост, злоба, ненавист, и ще ни извиси към духовно съвършенство.
“ЗВЕЗДА НА СЪГЛАСИЕТО” е голямата истина на обаятелния българин- инж. Никола Димков – склопил очи в Цариград като БЕЖАНЕЦ – БРОЖДЕНИН, превиван от горестна мъка по родното огнище, по милата Родина.
“ЗВЕЗДА НА СЪГЛАСИЕТО”, която инж. Никола Димков ни завеща, е взета от дивното горнобродско небе. Тази “ЗВЕЗДА” той носи в сърцето си като ученик в Солун и Пловдив, като студент във Франция, като мирски съветник на Екзарх Йосиф I, като талантлив инженер- изобретател и индустриалец в Цариград. И като български изгнаник я отдаде, заедно с голямото си любящо сърце, за спасението на ЧОВЕКА, на СВЕТА.
“ЗВЕЗДА НА СЪГЛАСИЕТО” е носителка на най-светлите човешки добродетели– ДОВЕРИЕ, СЪГЛАСИЕ, СПРАВЕДЛИВОСТ.
Тя е смел и откровен призив към СЪВЕСТТА И ИСТОРИЧЕСКАТА ОТГОВОРНОСТ на тези, които бяха затънали в кръв и разруха по време на унищожителната Първа световна война.
Тя е конкретен призив, първоидея незабавно да се спре войната, да се разоръжат всички и да заживее човечеството в Мир и Сигурност.
В този откровен, смел и конкретен призив е и Вярата на инж. Никола Димков, с която той пророчески ни завеща:
“И ЩЕ НАСТАНЕ МИР ПРЕДИ КРАЯ НА ТОЗИ ХХ ВЕК.”
Константин Бакърджиев

З В Е З Д А Н А С Ъ Г Л А С И Е Т О


П О С Т О Я Н Е Н С В Е Т О В Е Н
С Ъ В Е Т

от Никола Димков

Второ издание с притурка

Константинопол
1918,превод от френски

О С Н О В Н И Н А Ч А Л А

Р А В Н И П Р А В А И З А Д Ъ Л Ж Е Н И Я
Х А Р М О Н И Я
В Ц Я Л О Т О Ч О В Е Ч Е С Т В О
Ч Р Е З В З А И М Н О У В А Ж Е Н И Е
М И Р
НА З Е М Я Т А
ГЛАВА ПЪРВА
Г Л А В Н И С Ъ О Б Р А Ж Е Н И Я
I. ВЗИМНО УВАЖЕНИЕ.
II. МАТЕРИАЛНА СИЛА
цитирай
4. bojo12345 - IV. ПОДБОР И НАЗНАЧЕНИЕ НА ЧЛЕНО...
14.01.2018 15:52
IV. ПОДБОР И НАЗНАЧЕНИЕ НА ЧЛЕНОВЕТЕ.
V. ПОДДЪРЖАНЕ НА ЧЛЕНОВЕТЕ В ПЪЛЕН СЪСТАВ.

ГЛАВА ЧЕТВЪРТА
С Е Д Л И Щ Е
Н А П О С Т О Я Н Н ИЯ С В Е Т О В Е Н С Ъ В Е Т
I. ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ.
II. ГРАД- СВЕТЛИНА.
III. МЕЖДУНАРОДЕН ГРАД.
IV. НЯКОЛКО РАЗМИСЛИ.
ВЪВЕДЕНИЕ

Като считам, че трите големи световни въпроса: ПОЛИТИЧЕСКИ, РЕЛИГИОЗЕН и ОБЩЕСТВЕН, освен, че непрекъснато поглъщат най-добрата част от нашата животворна енергия, но и през всички времена са разтърсвали и вълнували цялото човечество.
Особено като установявам, че всички тези безредици и световни вълнения причиняват най-неизмерими и най-ужасяващи последици, които често загасяват толкова огнища и карат да плачат милиони невинни хора.
Като се надявам от друга страна, че ЧОВЕКЪТ, това благородно и интелигентно създание, надарено със съвест и разум, ще може да намери начин да тури край на всички тези злини, които разкъсват дори и най-малко чувствителните сърца.
Ние си позволихме да напишем тези няколко страници, убедени, че всеки човек, какъвто и да е той в своето обществено положение или професия, има свещеното задължение да допринесе своето малко пясъчно зърно към създаването на тази възвишена планина, от върха на която ще се роди и ще блести за цяла вечност бляскавата светлина на ПРАВДИВОСТ и на ПРАВОСЪДИЕ, която ще накара да изчезнат завинаги недоразуменията за доброто на бъдещите генерации и за славата на човечеството.

Написано в Макрикьой 1916- 1917г.

ЦЕЛ СВЯТА
СРЕДСТВА ВЪЗВИШЕНИ
РЕЗУЛТАТИ ОСИГУРЕНИ
ГЛАВА ПЪРВА

Г Л А В Н И С Ъ О Б Р А Ж Е Н И Я

ВЗАИМНО УВАЖЕНИЕ.
Мирът между две лица съществува докато те взаимно зачитат своите права и задължения. Същото е и при нациите, религиите и рарзличните секти.
Уважението на правото е единствената основа на всички добри отношения между различните членове на човешкото семейство. Това условие е необходимо за поддържане на добри отношения между хората в света. Ако този принцип не се знае, мирът не би могъл да съществува. Всъщност, кой между нас не е забелязал това- веднага щом бъдат засегнати правата на някого, па било дори на двегодишно дете, ето, че недоволството или караниците се появяват веднага. Всички естествоизпитатели не признават ли, че конфликтите между насекоми, птици и други животни се появяват при всяко засягане на техните прерогативи?

МАТЕРИАЛНАТА СИЛА.
Казва се и неспирно се повтаря: “Правото е на силата”, така също “За да имаш мир, готви се за война”. Все пак, тези два принципа не са основни, защото силата на човека е била и ще остане завинаги обект на промени. Един човек силен днес, може да стане утре слаб и обратно, тогава можем ли да си представим последиците на всеки мир, основан върху силата, неговите ужасни и нескончаеми отмъщения, каквито се описват и пълнят томовете на общочовешката история.
Принципът на силата може да даде само ефимерни резултати, които не представляват никаква гаранция в продължение на вековете. Неговото приложение би могло да намери оправдание в отдавна минали времена, когато различните групи на човечеството са бивали много разделени, когато са царували неизвестността и невежеството. Но днес, след такъв прогрес в обществения сектор, след толкова обилно дадена информация от историята, този принцип изцяло губи своята стойност и дори последиците на неизмеримия технически прогрес биха могли да го направят още по-опасен.
УМЕЛА ДИПЛОМАЦИЯ.
Така, че за бруталната сила, разпространеното мнение, според което хитростта в дипломацията би дала благотворни резултати, не е също обоснована. Резултатите, получени от нейното приложение, са също така краткотрайни и дори пакостни, защото ВСЯКО НЕЛОЯЛНО ДЕЙСТВИЕ ДАВА МЯСТО НА ЕДНО ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ, КОЕТО ПО-КЪСНО МОЖЕ ДА Н И ПРИЧИНИ НАЙ –ЛОШОТО.
Дипломатът лукав или коварен днес, утре може да бъде надминат от един друг по-лукав и коварен, отколкото е този. Неговото дело, на пръв поглед така хубаво, но без всякаква солидност, може да бъде веднага разрушено от материалната сила. Такова дело на едно нестабилно физическо уравновесяване, осъществено чрез изкуствени начини, проявява своя дефект, щом настанат смущения отново. Колко поучения ни е дала историята в това отношение.

СВЕТОВНА СТАБИЛНОСТ.
Стабилността на всички тела, съставляващи природата, се основава върху тяхната взаимна уравновесеност. Цялото човечество, взето заедно, което не съставлява един атом от Вселената, как да се приеме, че такова взаимно равновесие не е правилото, което се ръководи различните членове на човечеството в техните взаимоотношения. Не трябва ли да съществува нещо като успоредност, като паралелност или най-малко една аналогия между законите на неизмеримата природа и нейните малки частици. Това не са нито ужасните въоръжения, нито най-високите дипломатически капацитети, които биха могли да турят и да поддържат хармонията на цялото човечество. Това е единствен НЕИЗМЕНЕН ЗАКОН- ВЗАИМНОТО РАВНОВЕСИЕ НА ПРАВАТА И ЗАДЪЛЖЕНИЯТА НА ВСИЧКИ НАС.
Нека следваме, в техните главни линии, законите на Природата и ние ще бъдем винаги на прав път.
цитирай
5. bojo12345 - продължение
14.01.2018 15:54
ГРАЖДАНСКИ ЗАКОНИ И МЕЖДУНАРОДНИ КОНВЕНЦИИ.
Мъдри законодатели, в своите намерения да наложат на гражданите уважението на човешките права и взаимни задължения, изработиха и прокараха закони, определящи отношенията между индивидите.
Разумни правителства, желаещи да поддържат добри отношения между народите, са си дали труда да установят конвенции, наречени международни. Никой разумен човек не отрича ползата от тези международни споразумения.
Тези същите, обаче, досега не са дали положителни резултати, освен тези, дадени от гражданските закони, и то поради следните съображения:
1. Гражданските закони са предмет на едно непрекъснато изучаване от най-далечни времена, изучаване, направено от неизброими законодатели и разпространявано почти във всички страни по света. Тези закони, поставени едновременно на изпитание, безкрайно повтаряни, биха могли да бъдат усъвършенствани, след като бяха приложени от властите на страните, които ги създадоха, и са дали сериозни резултати.
2. Международните конвенции, от един произход много по-скорошен и създавани от време на време между няколко цивилизовани нации, не можаха естествено да достигнат същата степен на съвършенство. Тези конвенции, особено които бяха лишени от едно УНИВЕРСАЛНО УТВЪРЖДЕНИЕ, така също и от всякакъв ВЪРХОВЕН КОНТРОЛ в тяхното приложение, не можаха да дадат задоволителен резултат.
Обикновеният добър смисъл ни кара да приемем, че би било дори по-лесно да се поддържа добро отношение между нации и религии, които са ръководени от водачи просветени и възпитани, докато при индивидите, при които липсва образование и морал, това не се получава. Заради което войните или разногласията между народи и религии продължават постоянно. Блестящо доказателство, че ПЪТЯТ СЛЕДВАН ДОСЕГА, относно международните и религиозните отношения, НЕ Е ТОЗИ, КОЙТО ТРЯБВА ДА СЛЕДВАМЕ ЗАНАПРЕД.

ВИСОК МОРАЛ.
Вековете изминават и строгостите на гражданските закони не могат да сложат спирачка на човешките неправди. Пророците, вдъхновявани от най-вис
цитирай
6. bojo12345 - още -
14.01.2018 15:55
висок морал, ни всадиха най-вярното чувство за нашие задължения. Но за съжаление, човекът по своята природа е толкова слаб, че, изкусен от злото, често той не се страхува от Заповедите на Бога и почти всякога ги забравя.

ОБРАЗОВАНИЕ И ЦИВИЛИЗАЦИЯ.
Образованието и цивилизацията все повече и повече се разпространяват. В продължение на вековете те ни разкриха други фактори, които ни заставиха да зачитаме правото на другите. Тези фактори са: РЕСПЕКТ КЪМ САМИЯ СЕБЕ СИ и СТРАХ от публично достояние- чувства, които малцина разумни хора изпитват и които извън гражданските и Божествени закони ги ангажират да се въздържат от всяка несправедливост към другите.
Установено е, че вторият фактор, страх от публичност, действа според възможната степен да излезе на яве сторената грешка. Така, едно лице няма да отдаде голямо значение на това, че неговата грешка ще бъде узната от няколко индивида, но тази личност ще отстъпи пред евентуалността от едно по-широко публично разобличаване.
През тази световна война, всяка от двете воюващи групировки, пропита от съзнанието на своята отговорност, постави всичко в действие, за да отхвърли вината от себе си и я стовари върху своя противник с цел да се избегнат по този начин упреците на света. Това не означава ли, че има нещо, от което се опасяват много повече, отколкото от гражданските, от международните и дори Божиите закони?

СЪВЕСТ И ИСТОРИЧЕСКА ОТГОВОРНОСТ.
СЛЕД СЪВЕСТТА, ИСТОРИЧЕСКАТА ОТГОВОРНОСТ Е ВПРОЧЕМ НАЙ-МОГЪЩИЯТ ФАКТОР, КОЙТО РЪКОВОДИ ДЪРЖАВНИТЕ МЪЖЕ В ТЕХНИТЕ ДЕЛА. Това е истина за тези, които притежават едно широко образование и един морал действително възвишен. Щастливи нации са тези, които притежават такива държавници.
Двете враждуващи групировки от ужасната световна война, констатираха впоследствие страшната отговорност на конфликта. Тласкани от съвестта и от този могъщ фактор- ИСТОРИЧЕСКАТА ОТГОВОРНОСТ, те потърсиха няколко възможни способа да сложат край на това безподобно клане, но това не бе така лесно, защото, след като вече бе обвързано човешкото достойнство, за човешката страст нямаше граници.

НЕОБХОДИМОСТ ОТ ЕДНА ВЪРХОВНА ВЛАСТ.
От друга страна, същите тези воюващи групировки биха били безспорно, твърде щастливи да намерят навреме една институция наистина КОМПЕТЕНТНА, да намерят ЕДНА ВЪЗВИШЕНА ВЛАСТ, която би могла да предпази света от тези неизмерими нещастия или най-малкото да тури край на тези взаимни разрушения. Ако тази възвишена власт се отнесе с пренебрежение към грешките и оплакванията, разрушенията ще продължат, тъй както при един внезапен пожар, когато нищо не е било предварително приготвено, за да бъде той потушен.

ПРИЧИНИ ЗА ВОЙНА.
1. СУЕТА. Понякога суетността на държавните ръководители, поради фалшиви представи за благородство, произлизащо от една амбиция или от неограничена гордост, става причина за войни по размери толкова ужасяващи, че човек би могъл каже, че суетността е била най-пагубната вдъхновителка на войни, които окървавиха и опустошиха света в миналото.
2. ЗАВИСТ. Да завиждаш на един народ или на една нация за такъв и такъв успех или предимство, това поражда в гърдите на народните маси една атмосфера, наситена с несправедливост, която, като се задълбочава последователно, става извор на конфликт, откъдето накрая изтича войната, също като тези безпощадни заразни болести, които, веднъж пламнали, се разширяват и не спират докато не завършат своето пагубно действие.
3. СЪПЕРНИЧЕСТВО. Понастоящем, принципална причина за война може да бъде съперничеството между нациите. То е законно и благородно, когато се изразява в едно полезно сътрудничество, целейки щастието на човечеството. Но когато то е непочтено, когато то се изявява в един брутален и незаменим антагонизъм, имащ за цел отслабването на противната нация и лишаването на същата от средствата й за живот, тогава то става семе на непрекъснати крамоли, които неизбежно довеждат до най-злощастни и гибелни войни. Други причини, макар и непреки или второстепенни, могат да доведат до същите последици, до войни, а именно:
а. НАСАЖДАНЕТО НА ПРЕКАЛЕН ПАТРИОТИЗЪМ ВОДИ НЕИЗБЕЖНО ДО ШОВИНИЗЪМ И ДО НЕГОВИТЕ ЗЛОВРЕДНИ ПОСЛЕДИЦИ, тъй както безмерната бащинска обич води децата към сляпа надменност и към нейните отрицателни последици.
б. ДА СЕ ПОДХРАНВА ПРЕСИЛЕНО ЧУВСТВО НА ПРИЯТЕЛСТВО КЪМ ЕДНА НАЦИЯ ИЛИ ЕДНА РЕЛИГИЯ, ПОРАЖДА ПОДОЗРЕНИЕТО ИЛИ ЗАВИСТТА НА ДРУГИ НАЦИИ.
в. ПОДХРАНВАНЕТО НА ОМРАЗА КЪМ СЪСЕДНА НАЦИЯ ИЛИ НЯКОЯ РЕЛИГИЯ, ТЕ АНГАЖИРА ДА ВЪРВИШ КЪМ ПЪТ, НА КОЙТО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРЕДВИДЯТ НЕПОСРЕДСТВЕНИТЕ ПОСЛЕДИЦИ. Какво тогава да се каже за онези, който са безкрайно далече от нас?
г. Най-сетне, има често случаи, когато конфликтът възниква от случаен инцидент. Тогава една приятелска намеса би могла да спре злото още в неговия зародиш за голямо задоволство на двете заинтересувани страни. Понякога,обаче, този малък незначителен конфликт се разраства и задълбочава до крайност. Всичко това става. Защото навреме не са взети съответните мерки конфликтът да се изясни и прекрати.
цитирай
7. bojo12345 - и още
14.01.2018 15:56
БЛАГОРАЗУМИЕ.
Най-елементарното благоразумие изисква да се предотврати злото, преди то да се е случило, или най-малкото в неговия зародиш, защото по-късно ще стане много трудно и невъзможно да бъде спряно. Един философ, предчувствайки това, което е можело да стане, наказвал своя домашен прислужник преди той да е сторил грешката. Този стар мъдрец е смятал, че би било твърде късно да го наказва после. Какъв чуден пример за предпазливост!
Преди петнадесетина години, руският цар, като виждал постоянното увеличаване на въоръженията, които стигнали до невъзможна степен, предизвиква КОНФЕРЕНЦИЯТА ЗА ОБЩО РАЗОРЪЖАВАНЕ В ХАГА. Но, за нещастие, тази негова покана идва така НЕОЧАКВАНО, ИЗВЕДНЪЖ, и едновременно МНОГО КЪСНО, за да предотврати злото, което бе толкова много напреднало. Въоръженията, обаче, все повече и повече напредваха и ние виждаме днес резултатите. Веднъж, щом облаците бъдат пренаситени, бурята трябва да се разрази.

ДА СЕ ПОУЧИМ ОТ УРОКА.
Сега, нека се надяваме, че след тази страшна СВЕТОВНА ВОЙНА човечеството ще се ПРЕРОДИ с цел да не изложим бъдещите генерации на опасността да изпаднат отново в същата грешка и да се подновят рано или късно тези ужасни кланета. Наложително е всеки разумен човек, особено истинските държавни мъже да започнат да правят това, което би трябвало да бъде извършено последователно през вековете, за да не се наложи един ден да се търси начин да бъде спряно злото отведнъж, когато ще бъде вече много късно.

ДЕЙНОСТ ВНЕЗАПНА И ДЕЙНОСТ ПОСЛЕДОВАТЕЛНА.
Природните закони ни сочат, че всяко внезапно действие довежда до неползотворни резултати, докато всяко разумно обмислено действие след време довежда до разрушение, но една малка сила, която действа макар и бавно, но постоянно, може да постави в движение една грамадна маса, която ще се задвижи с изключителна скорост. Разбира се, ако тази сила продължава свoето действие дълго време и ако масата не бъде поставена при специални условия, които да попречат на движещата сила.
Еволюцията в природата ни кара още да се уверим, че всички трайни творения, било то физически, политически, религиозни или други, са имали за съществен фактор ВРЕМЕТО. Всички усъвършенствания в света, от гледна точка на раси, от гледна точка на общества, на наука и независимо още от какъв род са осъществени благодарение на този могъщ фактор ВРЕМЕТО. Същото е и с усъвършенстването на човешкия характер, а оттам и с усъвършенстването отношенията на индивидите, нациите и религиите. Това не би могло да бъде постигнато без положителното въздействие на този могъщ фактор ВРЕМЕТО.
цитирай
8. bojo12345 - допълва
14.01.2018 15:58
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ И УСЛОВИЯ НА ДЕЙСТВИЕТО.
В съгласие с времето, без което нищо не се върши, и което е необходимо дори за движението на светлината, движеща се с шеметна скорост, има още един друг фактор, също така могъщ. Това е ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТТА НА ДЕЙСТВИЕТО. Последователност, разбира се, която ще бъде прилагана общо при всички въпроси за разрешение и да бъде извършвана при желаните условия. Така, че действието и последователността трябва да вървят успоредно. Само тогава желаните резултати могат да достигнат максимален успех.
Би трябвало да се запитаме:
1. На какви сериозни резултати можем да се надяваме от всички тези КОНГРЕСИ или КОНФЕРЕНЦИИ краткотрайни и състояли се на такива дълги интервали?
2. Какви позитивни резултати можем да имаме от разрешаването на един проблем, на който не са взети под внимание всички аспекти?
3. Какви добри резултати биха могли да се очакват от събрания, свикани във време с неблагоприятни условия?
САМО ЕДНА АКЦИЯ, ЗАПОЧНАТА ПРИ ОТЛИЧНИ УСЛОВИЯ И АБСОЛЮТНО ПОСТОЯНСТВО, МОЖЕ ДА ПОСТИГНЕ ОПРЕДЕЛЕНАТА СИ ЦЕЛ.


ГЛАВА ВТОРА

К О Н С Т А Т А Ц И И И З А К Л Ю Ч Е Н И Я

От различните съображения, изложени дотук, ние констатираме и заключаваме:
1. Че цялото човечество, по една или друга причина е фатална въведено още от древността в един път, който го измъчва постоянно, който разрушава неговия прогрес и го държи в едно състояние на ПОСТОЯННА НЕСИГУРНОСТ.
2. Човечеството прави всички усилия с цел да гарантира сигурност и спокойствие. Най-често обаче всички негови усилия, вместо да бъдат ефикасни и ползотворни, напротив, са напразни и по-лоши, отколкото всички злини на света.
3. Като последица, ЧОВЕЧЕСТВОТО ЩЕ ТРЯБВА ДА ДИРИ СВОЕТО СПАСЕНИЕ В ЕДИН НОВ ПЪТ, ПРАВ ПЪТ, т.е. като посочи една тенденция на стабилност, която да го доведе до повсеместно спокойствие.
Освен това, този нов път, който то ще поеме, може да бъде само пътят, посочен от разума. ТОВА Е ПЪТЯТ НА ВЗАИМНОТО УВАЖЕНИЕ. ТОВА Е ПЪТЯТ, ОСНОВАН НА ДОБРАТА ВОЛЯ И СПРАВЕДЛИВОСТТА. ЕДИНСТВЕН ТОЗИ ПЪТ БИ МОГЪЛ ДА ПОДДЪРЖА СПОКОЙСТВИЕТО И РЕДА В ЦЕЛИЯ СВЯТ.
От друга страна, беше установено, че в природата, на която човечеството е съставна част, едно подобрение, колкото и желано да е то, не трябва да бъде прибързано, и, за да се премине от едно положение в друго, това преминаване трябва да се извършва ПОСТЕПЕННО, от което следва, че ЦЯЛОТО ЧОВЕЧЕСТВО ЗАДРУЖНО
Т Р Я Б В А:
1. Да започне отсега обработването на МИРА и СЪГЛАСИЕТО МЕЖДУ ВСИЧКИ НАЦИИ И РЕЛИГИИ, между всички слоеве на човечеството.
2. Да продължава с настойчивост и без всякакво прекъсване, ПРОПАГАНДИРАНЕТО и РАЗГРЪЩАНЕТО на това сюблимно дело, на което всеки разумен човек трябва да сътрудничи в кръга на своите възможности.
3. Да подготви постепенно, методично и благоразумно средствата, които наистина ще бъдат полезни за осъществяването на цел, може би най-свята, каквато човек би могъл да възприеме, а именно да постави и ПОДДЪРЖА В ХАРМОНИЯ ЦЯЛОТО ЧОВЕЧЕСТВО.

ГЛАВА ТРЕТА

В Ъ Р Х О В Н И С Р Е Д С Т В А

ПОСТОЯНЕН СВЕТОВЕН СЪВЕТ.
Средствата, най-възвишени, едновременно, най-рационални и най-положителни, които едновременно могат да обхванат всички дадености на този пространствен проблем и да решат без опасност и без сблъсък, са: СЪЗДАВАНЕТО НА ЕДИН ВЪРХОВЕН СЪВЕТ,
цитирай
9. bojo12345 - ПОСТОЯНЕН ВЪРХОВЕН СВЕТОВЕН СЪВЕТ.
14.01.2018 15:59
РАЗЛИЧИЯТА В СВЕТА.
Разглеждайки различните случаи на световни крамоли, като сравняваме едните с другите, и като ги изследваме едно по едно, от гледна точка на средствата, с които трябва да бъдат предотвратени, за разрешаването им се изисква УНИВЕРСАЛНА СПРАВЕДЛИВОСТ. Тези различия могат да се групират в три големи категории, а именно:
Категория на ПОЛИТИЧЕСКА ОБЛАСТ.
Категория на РЕЛИГИОЗНА ОБЛАСТ.
Категория на ПРАВОСЪДНА ОБЛАСТ.
ВЪРХОВНИЯТ СЪВЕТ или ПОСТОЯННИЯТ СВЕТОВЕН СЪВЕТ трябва да бъде съставен от три големи принципални съвета: ПОЛИТИЧЕСКИ, РЕЛИГИОЗЕН и ЮРИДИЧЕСКИ. Принципалните съвети могат да се подразделят в подсекции според естеството на световните въпроси за разглеждане.

КОМПЕТЕНТНОСТ И ЦЕЛ НА ТРИТЕ СЪВЕТА.
1. ПОЛИТИЧЕСКИ СЪВЕТ.- Неговата цел ще бъде непрекъснато да изучава средствата най-подходящи за поддържане на мира и съгласието между всички народи по света.
2. РЕЛИГИОЗЕН СЪВЕТ.- Неговата цел ще бъде да подготвя непрекъснато мира и съгласието между всички религиозности на света,а така също и различните секти.
3. ЮРИДИЧЕСКИ СЪВЕТ.- Неговата цел ще бъде да изучава непрекъснато средствата, с които могат да бъдат установени и поддържани най-справедливи отношения между всички ЧЛЕНОВЕ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО.
Съвкупността на поставените цели на тези ТРИ СЪВЕТА ще бъде, прочие:
УНИВЕРСАЛНА ХАРМОНИЯ И ОБЩО БЛАГОДЕНСТВИЕ.

ИЗБОР И ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ НА ЧЛЕНОВЕТЕ.
Една от най-важните, най-благородните и най-свещените цели, които могат да съществуват за един човек, е, той да бъде избран за член на постоянния съвет. Изборът и назначението на тези членове става между хора с по-голямо образование. Никой няма да отрече, че колкото един човек е повече образован, той има по-малко наклонност към злото. Така също, колкото един човек напредва във възрастта си, той обогатява своята опитност и е по-малко податлив към увлечения и страсти. Накрая, колкото човек наближава гроба си, той става повече безпристрастен и справедлив.
Ето защо от мъдреци, т.е. от образовани, възрастни и изпитани хора, от каквито ние трябва да образуваме ПОСТОЯННИЯ СВЕТОВЕН СЪВЕТ, за бъдещото подобрение на МОРАЛА и ОБЩЕСТВОТO, ще оправдаят предназначението си.
Веднъж станало това всяка страна, всяка нация и религия ще трябва да избере между своите граждани и да назначи като делегати хора с най-висок морал и с най-голяма вещина, които ще бъдат изцяло на служба, не толкова на свята страна и религия, а на цялото човечество. Обаче това не изключва за тях правото и свещеното задължение да останат привързани към своята собствена страна и религия.
Като вземем предвид високото морално значение на СЪВЕТА, неговите обязаности и следствията от тях, ще се стигне до заключение, че всички членове трябва да са назначени за цял живот.
По този начин, освен, че те ще се уповават на една абсолютна независимост, условие така необходимо при подобни случаи, членовете ще придобият в продължение на годините все по-голяма далновидност и задълбочена опитност, без които нищо не би могло да се прави трайно и сигурно.
цитирай
10. bojo12345 - град светлина
14.01.2018 16:00
ПОДДЪРЖАНЕ НА ЧЛЕНОВЕТЕ В ПЪЛЕН СЪСТАВ.
ПОСТОЯННИЯТ СВЕТОВЕН СЪВЕТ трябва да съществува и остане в пълен състав, докато самото човечество съществува, и неговата работа не трябва никога да бъде прекъсвана, от което следва, че в случай на болест, на смърт, на някакво възпрепятстване на един от членовете, неговите доверители трябва незабавно да го заместят, с цел работите на съвета да продължат своя правилен ход. Безпристрастието, основно начало в решенията на съвета, е гарантирано, колкото числото на гласувалите се приближава до пълния кворум при вземане на решения на съвета.

ГЛАВА ЧЕТВЪРТА

С Е Д А Л И Щ Е
Н А П О С Т О Я Н Н И Я С В Е Т О В Е Н С Ъ В Е Т

ОСНОВНИ УСЛОВИЯ.
Преди да завърша, искам да спомена за някои подробности, отнасящи се до седалището на този СЪВЕТ, който ще бъде безпрецедентен в историята- подробности, които биха изглеждали излишни,но които при все това ни се струват значими, поради известният на всички принцип: “ДУХЪТ Е ЗДРАВ, КОГАТО ТЯЛОТО Е ЗДРАВО.” Не може да не се приложи това, щом се отнася за СЕДАЛИЩЕ на администрации, които имат отношение към техните специални предназначения. Така всяка администрация, за да може да функционира задоволително, трябва да притежава свое седалище, добре пригодено за нейната работа. ПОСТОЯННИЯТ СВЕТОВЕН СЪВЕТ НА МИРА, който ще бъде най-висшата ИНСТИТУЦИЯ НА СЪВЕТА, ще изисква едно свое седалище, което да отговаря изцяло на неговото ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ и едновременно значимо, благородно и свято.
Принципалните условия, на които трябва да отговаря СЕДАЛИЩЕТО НА ПОСТОЯННИЯ СВЕТОВЕН СЪВЕТ могат да бъдат следните:
СТРАНА С ПРИРОДНА КРАСОТА, с умерен и здравословен климат.
НЕЗАВИСИМОСТ И НЕУТРАЛИТЕТ неограничени, а така също и леснодостъпни съобщителни средства с различните континенти на света.
ОРГАНИЗАЦИЯ изцяло съобразена с високата мисия на Съвета и неговите многобройни дейности.

ГРАД- СВЕТЛИНА.
ПОСТОЯННИЯТ СВЕТОВЕН СЪВЕТ следва да има постоянно седалище с абсолютен неутралитет.
Според принципите и условията, изложени по-горе, тези три точки, взети в своята общност, не биха могли, мислим ние, да бъдат осъществени, освен като се построи в едно специално място един съвършено нов град, ГРАД- СВЕТЛИНА, ПОСВЕТЕН ЕДИНСТВЕНО НА СВОЯТА СВЯТА ЦЕЛ.
Този град, според зачитане на неговото предназначение, ще трябва да носи едно символично име като например ГРАД НА СВЕТОВНИЯ МИР, ГРАД НА СЪГЛАСИЕТО, или още ГРАД НА СВЕТЛИНАТА. Той трябва да има един внушителен паметник, който да символизира отведнъж:
МИРА И СЪГЛАСИЕТО МЕЖДУ НАЦИИТЕ;
МИРА И СЪГЛАСИЕТО МЕЖДУ РЕЛИГИИТЕ;
МИРА И СЪГЛАСИЕТО МЕЖДУ ХОРАТА.
Тези три ВЕЛИЧЕСТВЕНИ СИМВОЛА, отлично възприели ЦЕЛТА и трайността на Вечното, ще възбудят въображението през вековете и ще увековечат между бъдещите генерации необятността на Разума, който накрая ще доведе цялото човечество да вземе тези мерки да се освободи веднъж завинаги от тази ужасна опасност, войната, така също и от всяко пагубно неразбирателство.
От това следва, че ГРАДЪТ НА СВЕТЛИНАТА ще трябва да отговаря на всички тези условия и изисквания, от гледна точка работите на Съвета, както и упражняване на религиозните задължения на членовете. Обширните сгради ще бъдат построени за всеки от трите Съвета, както и за общия Съвет. Църкви, джамии, синагоги и всички други храмове ще бъдат построени там според религиите на различните членове и техните последователи.
Този ГРАД- СВЕТЛИНА ще трябва да съдържа сгради за жилища на членовете на Съвета и за всички лица от техния антураж, пряко и непряко свързани с тях, а също и за целия персонал на общите служби или частни такива. Той трябва да притежава своите печатници, своите библиотеки, изобщо всичко, което е необходимо както за улеснение на работите на Съвета, така и за удобствата на членовете на Съвета и техните сътрудници.

МЕЖДУНАРОДЕН ГРАД.
ГРАДЪТ НА СВЕТОВНИЯ МИР или ГРАДЪТ НА СЪГЛАСИЕТО трябва да стане един МЕЖДУНАРОДЕН ГРАД. Неговата администрация ще бъде установена от него самия, като например, образец на манастир или малка република. Всички необходими фондове за неговото поддържане, храноснабдяване, администрация и други ще бъдат приобщени само към една каса, подхранвана от различните страни в света.

НЯКОЛКО РАЗМИСЛИ.
Построяването на един изцяло нов град изглежда отначало нещо странно и скъпоструващо. Но когато се размисли, става ясно, че това е една работа от голяма полза, която може да се свърши относително с малко средства. Какво биха могли да представляват тези средства, като се сравнят с необходимите разходи, за да се поправят причинените щети в хиляди градове и села, които голямата война безмилостно унищожи? Позволихме си лукса да се въоръжаваме в продължение последните тридесет или четиридесет години с неизчислими разходи, достигащи милиарди всяка година. Бяхме достигнали, като последица на въоръжаването, да се хвърлим едни срещу други и да изразходваме в настоящата ужасна катастрофа кръглата цифра от петстотин милиарда. Още ще бъдем насилени да изразходваме нови милиарди, за да облекчим нещастията, причинени от тази злочеста фаталност, най-голямата, каквато историята е познала.
Да се каже, че ГРАДЪТ НА СВЕТОВНИЯ МИР и неговата издръжка ще струват много, това би означавало да сме разположени да изразходваме непрекъснато милиарди и милиарди за цел, най-чудовищна и най-отвратителна на света. Това означава още да не желаем да ангажираме сравнително малка незначителна част средства за едно дело, което е насочено направо към премахването не само на тези грамадни разходи, но и към премахването на най-големите нещастия на човешкия род.
Построяването на ГРАД- СВЕТЛИНА в едно твърде специално място, би имало най-високото значение, като се вземе под внимание, че този град ще трябва да се намира извън всякакво чуждестранно влияние. Цялото човечество ще трябва дори да смята този град за свещен. Неговите жители трябва да имат единствена цел- прилагането на Божественото начало- МИРЪТ НА ЗЕМЯТА.
цитирай
11. bojo12345 - притурка и интервю
14.01.2018 16:02
САМО ОКОЛО ТОЗИ ВЪЗВИШЕН ЦЕНТЪР - ПОСТОЯННИЯ СВЕТОВЕН СЪВЕТ ЩЕ МОГАТ ДА СЕ РАЗВИВАТ НРАВСТВЕНОТО ПОДОБРЕНИЕ И ОБЩОТО БЛАГОДЕНСТВИЕ НА ЦЯЛОТО ЧОВЕЧЕСТВО.



ПРИТУРКА

И Н Т Е Р В Ю
на
РЕДАКТОРА НА в. “ФАРО”- /“СВЕТЛИНИ”/
/2 и 4 септември 1918г./

ЗВЕЗДА НА СЪГЛАСИЕТО


В Ъ Р Х О В Е Н С В Е Т О В Е Н С Ъ В Е Т
“Г Р А Д – С В Е Т Л И Н А”

Подобно на озаряващи златни лъчи, от дъното на хоризонта на огнено- вулканичното огнище на СВЕТОВНАТА ВОЙНА, внезапно се явяват новините, така горещо желани във връзка с ПОЯВЯВАНЕТО НА МИРА – “ЗОРА С РОЗОВИ ПРЪСТИ”.
Представителите на нациите един след друг лансират алюзии, предизвикателство, предложения, надежди. Между всичко това, скромно разбираемо, без перифрази, кристално чисто прозвуча желанието на НЕГОВО ВЕЛИЧЕСТВО Ч О В Е К А.
- “МИР ПРЕДИ ЗИМАТА, ВОЙНАТА ВЕЧЕ ИЗРАЗХОДВА ВСИЧКО, КОЕТО ИМАШЕ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ.”
Бюриан Австрийски отправи една искрена покана за “КРЪГЛА МАСА”. Германският канцлер се беше изказал пред делегатите на синдикалните работници в полза на един “КОМПРОМИСЕН МИР”, като добави, че мирът беше по-близък, отколкото се е очаквало. Обаче, що се отнася до средствата, никой не даваше конкретни препоръки.
Под тези впечатления, ние срещнахме този, който мислеше за “ГРАД – СВЕТЛИНА” – Господин Димков, и си позволихме да му отправим няколко въпроса.
- Как Вие възприемате идеята за “ПОСТОЯНЕН СВЕТОВЕН СЪВЕТ?
- Навремето- ни отговори той, като изглеждаше твърдо убеден- когато узнах, че Руското Правителство от името на цар Николай II е отправило един ПРИЗИВ, с който призоваваше правителствата на различните страни да пристъпят към ОБЩО РАЗОРЪЖАВАНЕ, аз имах предчувствието, че това благородно предложение не би могло да бъде осъществено, предвид на това, че предложението беше направено твърде неочаквано, т.е. без достатъчна подготовка. Имах предвид и широтата, значимостта на трудностите на проблема. Трябва да знаем добре, че КОЛКОТО СВЕТЛИНАТА Е ПО-СИЛНА, ТОЛКОВА ТЯ ТРЯБВА ДА СЕ ПОКАЗВА ПОСТЕПЕННО, ИНАЧЕ ТЯ ЩЕ НИ ОСЛЕПИ.
- Тази покана не беше ли довела да конференцията в Хага?
- Безспорно да… Но… тази покана, толкова хуманитарна, толкова възвишена, доколкото самата тя би могла да бъде, направена неочаквано от най-колосалната империя на света, произведе по-скоро една изненада. Тази изненада беше толкова по-голяма, когато фаталността пожела тя да бъде свикана в един момент, когато приготовленията на ВЕЛИКИТЕ СИЛИ бяха почти в своя апогей… За едните- как да се забравят направените разходи по въоръжаването с цената на толкова много милиарди с оглед да спечелят отново това, което бяха загубили. За другите- как да се разоръжат, как би могло и с какви средства да запазят това, което бяха спечелили. Други биха се запитали: “Защо такова предложение идва от страната, чиито хамбари са най-пълни? На споменатата конференция дори се бе стигнало дотам да бъде подозирана благонамереността на самия цар. При тези условия, ХАГСКАТА КОНФЕРЕНЦИЯ, плод на руската инициатива, не можа, за съжаление, да обхване изцяло световните въпроси, нито дори всички въпроси от международната политика, които са неразделими едни от други, станаха причина и доведоха света до такова състояние, че дори най-цивилизованите държави ужасно се самоизтребиха. И, като че ли се касаеше за ЕДИН УРОК НА ПРОВИДЕНИЕТО, а именно тези, които имаха най-голям интерес да се разберат, трябваше най-много да пострадат.
- И какво мислите, че би трябвало да се направи вместо това?
- След като се убедих в същността на този проблем, толкова комплициран и от такава значимост, необходимо е да се действа възможно най-методично. Аз започнах да мисля, че би трябвало по-скоро да се предложи издирването на причините, които предизвикват ВЪОРЪЖАВАНИЯТА. Да се премахнат тези причини означава да се премахнат самите въоръжавания постепенно, последователно. Освен това, както аз вече бях констатирал, причините, които разтърсваха човечеството не стоят само в политическите въпроси, но се крият едновременно в политическите, религиозните и социалните отношения. Трябваше ми да издиря един начин твърде обширен, твърде ефикасен, но и твърде деликатен, който без бъркотия и смут, чрез последователни реформи може да подобри тези отношения в тяхната целокупност с цел да се постави и да се поддържа по този начин ХАРМОНИЯ МЕЖДУ ВСИЧКИ ХОРА ОТ ВСИЧКИ СЛОЕВЕ НА ЧОВЕШКОТО СЕМЕЙСТВО.
- И по какъв начин?
- Аз мислех тогава, считам го и днес, че най-добре би било да се свика един ПОСТОЯНЕН ВЪРХОВЕН СЪВЕТ, съставен от хора с възпитани високи морални стимули, с високи заложби, особено що се отнася до същността на ПОЛИТИКАТА, РЕЛИГИЯТА и ОБЩЕСТВОТО. Казах: ВЪРХОВЕН и ПОСТОЯНЕН, защото ние познаваме вече резултатите от всички настоящи КОНФЕРЕНЦИИ или КОНГРЕСИ- локален дъжд, кратък и рядък, се изпарява преди дори земята да го е погълнала…
цитирай
12. bojo12345 - продължение
14.01.2018 16:03
- Този ВЪРХОВЕН СЪВЕТ би трябвало да бъде нещо като МОЗЪК НА ЦЯЛОТО ЧОВЕЧЕСТВО, събран само в един ЦЕНТЪР – ОГНИЩЕ НА МОРАЛА, ОГНИЩЕ НА СПРАВЕДЛИВОСТТА, ОГНИЩЕ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА – ЦЕНТЪР НА ВСИЧКИ СВЕТОВНИ ВРЪЗКИ, с една дума ВИСШ, СЮБЛИМЕН И УНИВЕРСАЛЕН ЦЕНТЪР, който да събере в едно световната мисъл и знания, за да бъдат отстранени всички злини от различните части и слоеве на Човечеството. И ето, там, чрез постоянни и задълбочени проучвания на всички международни и обществени злини, да намерим лекарството за изцеление. Познавайки добре причините, довели световната катастрофа, по-лесно бихме могли да приложим това лекарство в условията на строга справедливост и абсолютно безпристрастие от страна на членовете на Върховния Съвет, и да излекуваме тежките рани на Човечеството.
- Превъзходни обещания и теории, но те са общи и неопределени. Не би ли било възможно да ни дадете някои подробности, по-конкретни и по-ясни, отнасящи се до организацията и заниманията на този СЪВЕТ?
- Световните въпроси, с които ще трябва да се занимава този ВЪРХОВЕН СЪВЕТ, са толкова многобройни, толкова комплицирани и така различни, и Вие знаете твърде добре, че е невъзможно да се обясни с няколко думи една конкретна идея, определено отнасяща се до организацията и работите на бъдещия СЪВЕТ. Тази организация и тези нейни работи трябва постоянно да се съобразяват с нуждите на различните среди в тяхната съвременност. При това, изследвайки световните въпроси такива, каквито се представят те понастоящем, аз намирам, че за да може да се занимава с необходимата за тяхното разрешение компетентност, ВЪРХОВНИЯТ СЪВЕТ или ПОСТОЯННИЯТ СВЕТОВЕН СЪВЕТ би трябвало да се състои от три ПРИНЦИПАЛНИ ГОЛЕМИ СЪВЕТА:
ПОЛИТИЧЕСКИ СЪВЕТ,
РЕЛИГИОЗЕН СЪВЕТ
и ОБЩЕСТВЕН СЪВЕТ
Тези три ПРИНЦИПАЛНИ СЪВЕТА трябва да се поразделят приблизително на 24 ВЪРХОВНИ СЛУЖБИ със следните определения:
ВЪТРЕШНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЪВЕТА.
СВЕТОВНА СИГУРНОСТ И ПОСТЕПЕННО РАЗОРЪЖАВАНЕ.
ВРЪЗКИ МЕЖДУ РАЗЛИЧНИТЕ ВЕРОИЗПОВЕДАНИЯ.
СВЕТОВНИ ПЪТИЩА И СЪОБЩЕНИЯ.
ТЕРИТОРИИ, НАЦИИ И КОЛОНИИ.
ЕМИГРАЦИИ, ИМИГРАЦИИ И ПОДАНСТВО.
ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО НА СЪВЕТА В РАЗЛИЧНИТЕ СТРАНИ.
ПАРИЧНО УЧАСТИЕ НА ДЪРЖАВИТЕ КЪМ НУЖДИТЕ НА СЪВЕТА.
СВЕТОВНО ПРАВОСЪДИЕ.
СВЕТОВНО ОБРАЗОВАНИЕ.
СВЕТОВНО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ.
СВЕТОВНО ЗЕМЕДЕЛИЕ.
СВЕТОВНА ИНДУСТРИЯ.
СВЕТОВНА ТЪРГОВИЯ.
СВЕТОВЕН ТРУД.
ОБЩЕСТВЕНИ РАБОТИ ОТ СВЕТОВЕН ИНТЕРЕС.
МИНИ, ГОРИ И ДРУГИ СВЕТОВНИ ПРИРОДНИ БОГАТСТВА.
ЗАЕМИ, ЕМИСИИ И ДАНЪЦИ НА РАЗЛИЧНИТЕ ДЪРЖАВИ.
ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА СРЕЩУ ПРИРОДНИТЕ БЕДСТВИЯ И ВСЯКАКЪВ ВИД КАТАСТРОФИ.
цитирай
13. bojo12345 - продължение
14.01.2018 16:12
НЕЗАБАВНА ПОМОЩ НА ПОСТРАДАЛИТЕ ОТ ВСЯКАКВИ БЕДСТВИЯ ИЛИ ЗЛОПОЛУКИ И ОБЕЗЩЕТЕНИЕ НА СПАСИТЕЛИТЕ.
БЛАГОТВОРИТЕЛНИ ИНСТИТУЦИИ ОТ ВСЯКАКЪВ ВИД И ЗАЩИТА НА ЖИВОТНИТЕ.
ПРЕСЛЕДВАНЕ НА НЕМОРАЛНИ ДЕЯНИЯ И ВСЯКА ИЗВРАТЕНОСТ.
СВЕТОВНО ПООЩРЯВАНЕ НА ИЗОБРЕТЕНИЯТА И ПРОЕКТИТЕ С ПРИЗНАТ ПОЛЕЗЕН ЕФЕКТ ЗА ЧОВЕЧЕСТВОТО.
СВЕТОВЕН ПЕЧАТ И ОБЩА СТАТИСТИКА.

Всяка служба може да бъде подразделена на второстепенни секции, според естеството и потребностите на работата, които да притежават специална статистика.
Очевидно е, че всяка от тези различни служби ще има КОМПЕТЕНТНИ ЧЛЕНОВЕ от всички страни, нации и религии на света, и, че всяко решение, изхождащо от една определена служба, ще бъде приложено след неговото утвърждаване от ТРИТЕ ГОЛЕМИ СЪВЕТА, събрани заедно, съставлявайки по този начин ВЪРХОВНАТА ВЛАСТ за всички въпроси.
Така, мисля аз, ще бъде възможно да се подобри съдбата на ЧОВЕЧЕСТВОТО във всяко отношение и да се избегнат в рамките на възможното тези различия, тези страдания и тези безкрайни злини, тези недоразумения, които не могат да изчезнат по друг начин, освен чрез малки взаимни отстъпки, чрез практични споразумения и чрез възвишените добродетели – ДОБРОТА и СПРАВЕДЛИВОСТ, даващи гаранция за всеобщи споразумения.
Обаче, за да се взаимноразберат и да тръгнат в един път на добри отношения, трябва добре да се разбере: за да се разбират, трябва добре да се познават; за да се познават, трябва добре да се сближат, и за да се сближат, е необходим ОБЕДИНЯВАЩ ЦЕНТЪР НА ВЕЧНИ ВРЪЗКИ, отговарящ много добре на своето ВИСОКО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ.
- Кога смятате, че трябва да се заемем с образуването на този СЪВЕТ с такава значимост?
- Опитът ни учи, че, за да се постигнат добри резултати, винаги трябва да се взема под внимание момента. Целият свят днес е обхванат от пламъци и човешки ридания, потоци човешка кръв се проливат, омразата и страстите са достигнали връхна сила и моментът никак не е подходящ за създаване на един Съвет от такава значимост. Днес съществено и върховно задължение на държавните мъже е да се спре незабавно този нечуван катаклизъм, да се спре с всички възможни средства, каквито и да са те. Да се омекотят страстите, да се забрави отчасти омразата, и после, без да се закъснява, да се започне пропагандиране, развиване и укрепване на тази идея, която, според моето скромно мнение, е най-добрата, която разумът може да продиктува.
- Но, Господин Димков, вярвате ли Вие наистина, че разрешението на този огромен проблем може да бъде възможно?
- Да, вярвам:
Много по-лесно е да се поддържа и усъвършенства това, което съществува, отколкото да се създава отново или да се изработва наново.
Много по-лесно е да построиш с готови подбрани материали, отколкото с какви да е случайни материали.
Много по-лесно е да се направи в голям размер, отколкото в малък, стига времето и средствата да позволяват това.
цитирай
14. bojo12345 - - Какво искате да кажете? - Да п...
14.01.2018 16:13
- Какво искате да кажете?
- Да погледнем добре това, което става в различните държави, да го копираме, като вземем добрите му страни и отхвърлим лошите, да го приложим в голям мащаб, и скоро ще се уверим, че проблемът не е така страшен, както винаги се предполага. Нека се опитаме сериозно да го разрешим, и ние ще видим, че това ще тръгне добре.
- Моля, обяснете се.
В най-далечни времена хората от една и съща народностна група, още невежи, можаха да създадат една институция, която поставяше ред между тях. Други народи ги последваха. Защо, прочие, днес различните правителствени, религиозни и други представители, така образовани, така опитни, притежаващи толкова средства за действия, да не могат да основат една ВИСША ИНСТИТУЦИЯ, която, без да накърнява тяхната независимост, ще ги постави в отлични отношения с останалите и ще даде мощен принос за изкореняване на Злото и за разпространяване на Доброто в различните слоеве на човешкия род. Аз мисля, че НАСТОЯЩИЯТ УЖАСЕН УРОК би ни поучил по този въпрос.
- Аз забелязах, че Вие основавате Вашите идеи общо върху законите на Природата. На какво се облягате, прочие, за да обясните една надежда, така уверена, отнасяща се до добрите резултати от един ПОСТОЯНЕН ВЪРХОВЕН СЪВЕТ?
- На УНИВЕРСАЛНИЯ ПРИНЦИП: “КАКВОТО ПОСЕЕШ, ТОВА ЩЕ ПОЖЪНЕШ.” Това идва, за да ни докаже, че Човечеството ще стане несъмнено такова, каквото ВЪРХОВНИЯТ СЪВЕТ го пожелае и създаде – ЧОВЕЧЕСТВО ЗДРАВО И ХАРМОНИЧНО РАЗВИТО, защото идеята е семето, а волята е лостът на всяка човешка дейност. Резултатът ще бъде толкова по-добър, колкото е било по-добро хвърленото семе и резултатът ще бъде толкова по-добре осигурен, колкото лостът е бил по-мощен. Колко авторитети и гениални капацитети съществуват в света, но те са днес разпръснати навсякъде и изцяло са погълнати от своите лични занимания и грижи. Нека си представим какъв тласък и какъв подем би постигнала ЦИВИЛИЗАЦИЯТА, ако един ден голямо число от тези МОРАЛНИ СИЛИ и ГЕНИАЛНОСТИ биха се обединили, за да се посвет
цитирай
15. bojo12345 - с благодарност
14.01.2018 16:15
ят изключително на осъществяването на СВЕЩЕНАТА ЦЕЛ – ВЪЗРАЖДАНЕ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО.
Искам да вярвам, че с един подобен възвишен начин ще могат да се постигнат твърде сериозни и значими резултати. Аз дори имам убеждението, че ВЪРХОВНИЯТ СЪВЕТ или ПОСТОЯННИЯТ СВЕТОВЕН СЪВЕT, събран единствено В ИМЕТО НА ГРИЖАТА ЗА ОБЩОТО ДОБРО, ще постигне своята СВЯТА ЦЕЛ преди края на този XX век.












ЗАВРЪЩАНЕ У ДОМА

Днес по-смислено би било не да се умира, а да се живее достойно и гордо за род, родина, човечество. Да оставим достойни дела и житейски завет, за да не бъдем съдени от тези, които ще ни наследят.
Идеята на изгнаника Димков ми допадна със своя синтез на човешки порив за свободолюбие и устрем към звездна хармония, които той тъй убедително ни внушава от самото заглавие на своята дивна книжчица – “Etoile de la concorde”.
Не се завърна изгнаникът Димков в родината си поради “зла емигрантска участ” и нелепа смърт, постигнала го в Цариград, на улицата, преди 62 години. Затуй пък аз, събрал и подредил уникалния му архив, го предадох по съвест и желание в родния му МАКЕДОНСКИ ДОМ в гр. ГОРНА ДЖУМАЯ. Там Димков не е погребан. Там Димков ще живее със своята голяма ИСТИНА – ЗА РОДА СИ, ЗА РОДИНАТА, ЗА СВЕТА.
След едно тъй дълго отсъствие Димков символично се завръща у дома.
Не ми е леко, че се разделих с дядо Никола Димков. Моята тиха, тъжна въздишка е изпитание на волята, духа и вярата в добрия край за делото на Димков.
Удовлетворен съм, че най-сетне и на български ще се чете неговата малка “дивна книжчица”.
С благодарност се прекланям пред светлата му памет!

Константин Бакърджиев
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojo12345
Категория: Политика
Прочетен: 3630311
Постинги: 1932
Коментари: 4403
Гласове: 18518
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031