Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2018 08:50 - СРЕЩА ПО ВРЕМЕ НА МОЛИТВА
Автор: eagle9 Категория: Други   
Прочетен: 227 Коментари: 0 Гласове:
2



 Старецът се молеше дълго и желаеше и духовните му чеда да правят същото. Особено мен ме убеждаваше по всякакъв начин и затова често ми говореше за силата на молитвата.

Молитвата, чедо мое, означава беседа със Самия Бог, Който е Творец и Създател на вселената! Той е Този, Който е създал човека по Свой образ и подобие. Той е Този, Който е сътворил всичко, което виждаме, и това, което не виждаме с нашите човешки очи. Той никога и в нищо не ни отказва. Обратно, винаги е готов да ни изслуша с внимание и любов, както прави добрият баща, когато детето му му поиска нещо. Той ни дава това, което искаме от Него, стига само да е от полза за душата ни.

И наистина, мислил ли си ти, чедо мое, да поговориш поне веднъж с някого от сегашните управници така, че да получиш удовлетворение? Ако не, то съветвам те, опитай! И ще се увериш, че желанието ти ще си остане само желание! Те не ще пожелаят да разговарят с теб. Най-многото, което ще направят е да те пратят при някого от по-нисшите чиновници, за да се отърват от теб.

А нашият Господ, Който е Цар на царете, никога не ще те прати при някого другиго и никога не ще ти откаже беседа с Него чрез молитва.

След това Старецът попита:

Разбираш ли какво ти казвам и защо ти го казвам?

Разбира се, Дядо отговорих.

И все пак нещо ми се струва, че не искаш да разбереш. Защото, ако беше разбрал, щеше да се молиш повече.

Е, молете се Вие за мене.

А когато аз ям, ти насищаш ли се? попита той.

С това съвсем ме обезоръжи.

Слушай казва той, искам да ти направя едно предложение, но първо ми обещай, че ще го приемеш и ще го изпълниш.

Обещавам, Дядо. Готов съм да направя всичко каквото кажете.

Тогава ще ти предложа да се молиш заедно с мен по едно и също време. И всеки от нас ще се моли за другия.

Договорихме се, дадохме си обещание един на друг и разбира се, определихме часа за молитвата 10 часа вечерта. Старецът ми обясни, че много вярва в такава съвместна молитва. Резултатите от такава молитва били удивителни!

Ти сам ще се убедиш в това, но искам точно да спазиш времето на нашата среща 10 часа вечерта. И гледай, постарай се да не пропуснеш нито веднъж, спази обещанието си. И аз ще го спазя.

Целият този разговор беше проведен по време на разходката ни до автобусната спирка. Този път Старецът дори не ми позволи да го изпратя до дома му, както обикновено.

Не каза той, няма да идваш с мен, а ще си отидеш у вас. И както се разбрахме, ще започнеш молитвата тази вечер.

Послушах го. Старецът седна в автобуса, а аз останах да чакам, докато автобусът тръгне. Щом автобусът потегли, Старецът почука на прозорчето и повтори:

Точно в десет!

И сега ми се струва, че виждам лицето му в прозорчето на автобуса и чувам гласа му. Лицето му сияеше и той беше подобен на Ангел! Тогава беше с 30 години по-млад, в самия разцвет на силите си.

Чаках на спирката, докато автобусът не се скри от очите ми в хаоса от автомобили на гигантския град, отвеждайки със себе си никому неизвестния тогава светия на Църквата на Владиката Христос. После бързо си отидох у дома, за да не закъснея за нашата молитвена среща.

В 10 часа вечерта се затворих в стаята си и започнах да се моля. Още от първата минута като че ли силен ток почна да пронизва тялото ми, преминавайки от крайниците до главата. Стаята ми бе озарена от ослепителна светлина. Струваше ми се, че целият съм обхванат от пламък, който обаче не ме изгаряше.

Отначало се изплаших и бях близо до паника. Но скоро разбрах, че всички тези явления произлизат от силата на молитвата на Стареца и тогава не само се успокоих, но ме обзе такава велика радост, че ми се струваше, че съм напуснал пределите на земята. И това продължи до края на молитвата.

На следващия ден първото ми желание беше да поговоря със Стареца. Реших, че нищо няма да му кажа. Така и сторих. Пръв заговори Старецът. Щом поисках от него благословение, той, усмихвайки се, попита:

Какво, изплаши се, а? Само дето не припадна от страх... Но аз те видях в ярка светлина, която изпълни стаята ти, а ти, ликуващ, се издигаше и издигаше, сякаш искаше да достигнеш до Престола Господен! Виждаш ли сега каква сила има такава молитва? Продължавай и ще си спомниш за мен.

И наистина, аз го помня; и не само в този живот, но ще го помня и в бъдещия. Защото тогава преживях опит, който не съм в състояние да опиша!

О, да би се молил и сега Старецът заедно с мен! Нищо друго не бих желал. Да бъде, да бъде!

 

/Из книгата „Блаженият Старец ПОРФИРИЙ”, автор: Анаргирос Калиацос/




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: eagle9
Категория: Лични дневници
Прочетен: 25071
Постинги: 42
Коментари: 0
Гласове: 15
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031