Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2018 17:26 - ГБС = кой ?
Автор: bojo12345 Категория: Бизнес   
Прочетен: 596 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
ПЪЛНО БЕЗОБРАЗИЕ! САМО ЗА 15 ДНИ ЧАСТНАТА „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ ПРИБРА 7 ПОРЪЧКИ ЗА 60 МЛН.ЛВ. ОТ ДЪРЖАВНАТА „БУЛГАРТРАНСГАЗ“! ДВОЙНО ПО-ВИСОКИ ЦЕНИ ОТ ПАЗАРНИТЕ! ИЗТОЧВА ЛИ ЧАСТНАТА ФИРМА ДЪРЖАВАТА

imageПравителството явно много харесва Симеон Пешов и синовете му, защото иначе няма логика, поръчките към техните лични джобове да не спират вече над 10 години! Става дума за сума доближаваща 2 милиарда лева! Източва ли се държавната компания „Булгартрансгаз“, питат наблюдатели.

Частната фирма „Главболгарстрой“ и нейният собственик Симеон Пешов са дългогодишни любимци на държавата, без значение, кой е на власт. Повече от ясно е, че Пешов и синовете му добре владеят изкуството на благодарността, защото иначе няма логика за последните 13-15 години те да са усвоили държавни поръчки надхвърлящи стотици милиони левове!

След идването на Бойко Борисов на власт, те първо бяха порицани от премиера за високата цена, която бяха дали за строежа на зала „Армеец“, но после бързо свалиха сумата и бяха погалени по главата от Борисов. Това „погалване“ им даде нови сили и увереност, като през последните години фирмата „Главболгарстрой“ е неизменен участник и задължителен печеливш при най-различни държавни поръчки свързани със строителство.

Показателен пример в тази посока е „греховната любов“ на държавната фирма „Булгартрансгаз“ с частната „ГБС“.

Още през 2013 година на бял свят излезе скандален договор между „Булгартрансгаз“ и „ГБС“ станал повод за много коментари сред широката публика. Някои наблюдатели дори и до днес го наричат „най-големият подарък“, който Пешов и синове са получавали от държавата. Става дума за „Модернизация на компресорни станции, чрез интегриране на нискоемисионни газотурбокомпресорни агрегати“ с място на изпълнение „Странджа – „Петрич“ – „Лозенец“ – „Ихтиман“. Въпреки много спекулации относно крайната цена на този договор накрая стана ясно, че общата сума е 103 978 769.41 евро или над 207 милиона лева!

По този повод наскоро бившият вътрешен министър и лидер на „АБВ“ Румен Петков определи като изключително смущаващ предвиденият ремонт и реконструкция на 4 компресорни станции – в Ихтиман, Странджа, Лозенец и Петрич. Именно те бяха модернизирани и открити през 2016-та година от „ГБС“, като общата стойност на проекта тогава бе над 200 млн. лв.

Смущаващо е, че сега е обявена нова процедура за реконструкция на три от тях на обща стойност 150 млн. лв. – Лозенец, Ихтиман и Петрич, смята Петков. И още:

„Трябва да е съвършено ясно, кой не си е свършил задачата тогава, защото част от нещата се повтарят – проучване на съществуващото положение на всяка от станциите, събиране на изходни данни и преглед на наличната техническа документация. Даваме тези примери с цялото смущение, че това са източник на корупционни практики. Обезпокоени сме от факта, че това не смущава никой в НС. Какво е провокирало разликата в 1,5 млн., защо две модернизирани преди две години станции сега ще се модернизира. Това са парите на България и някой ги краде“, допълва картината лидерът на „АБВ“.

През 2016 година пък в публичното пространство излезе информация за друга скандална обществена поръчка на „Булгартрансгаз“, спечелена отново от „ГБС“. Тогава медиите писаха, че цената й умишлено е била с завишена с 15 млн. лева. Поръчката бе за изграждането на участък от транзитен газопровод за Турция от Лозенец до Недялско. Първоначално в 10-годишния план за развитие на „Булгатрансгаз“ бе заложена индикативна цена за участъка от 32 млн. лв. без ДДС. Непосредствено преди обявяването на поръчката обаче цената бе завишена на 47.12 млн. лв. без ДДС, без да е аргументирано защо се налага това. Скандалът стана публичен след като служител на държавното предприятие разкри историята пред сайта Mediapool.

Ето отново коментар на бившия вътрешен министър Румен Петков по конкретния случай:

„На 2 март 2016 г. е открита процедура по обществена поръчка за изграждането на транзитен газопровод за Турция в участъка КС „Лозенец” до ОС „Недялско”. Този участък е с дължина 20 км и е остойностен на 47 128 000 лв. без ДДС. По 2,5 млн лв. на километър. Когато се изгражда 180-километровия колектор България – Гърция, той е определен на 290 млн. лв., което е 1,6 млн. лв. на километър. Значи някой краде 1 милион на километър. Или Булгартрансгаз не знаят какво поръчват. Този някой в случая е „Главболгарстрой“.

Искам да подчертая много дебело, че поръчката е от март месец 2016 г. – подписан договор, срок на изпълнение 18 месеца, в публичното пространство се обяви че ще бъде открита и въведена в експлоатация отсечката на 2 август от министър-председателя. Има забавяне от 11 месеца. Изключително скъпо, това е грабеж, и 11 месеца забавяне. Кой носи отговорност от страна на държавата?

Министър-председателят трябва да знае, че отива да открива обект, който е оскъпен с 25 милиона лева и някой ще си бърше ръкавите с него. Ако отива, трябва да знае откъде започва разпределението на тези 25 млн. И тук е големият въпрос – защо в НС това не направи впечатление на никого? Забавяне 11 месеца на най-скъпото газопреносно съоръжение в страната. Когато се определя техническите параметри, на които трябва да участват компаниите, изрично се определят параметрите да бъдат допускани – изграждане газови съоръжения или сходно строителство с предмета на поръчката. В тази поръчка се казва, че под сходно се и имат предвид инсталации и/или линейни обекти и/ преносни проводи – изграждане на ВиК съоръжения. Сега тази година се пуска нова обществена поръчка, в която изрично се поставя изискването участникът да е изградил 10 км газопровод. Склонен съм да подозирам, че и тази поръчка се готви за Главболгарстрой, защото те вече са изградили такъв обект.

Ние от АБВ ще настояваме да се отговори ясно в офертата на Главболгарстрой, какви тръби за газопровода са били предложени, защото имам основание да считам, че са били предложени немски тръби и в последствие са били заменени с по-евтини. Ако се докаже, че не са немските тръби, някой трябва да носи отговорност“, заяви Румен Петков.

Бившият шеф на „Булгаргаз“ Васил Филипов също наскоро остро разкритикува взаимоотношенията межди „ГБС“ и „Булгартрансгаз“, като освен пренадутите до максимум цени, той акцентира и върху „порочната практиката на избор на изпълнител“ на поръчките давани от държаваната фирма.

„Какво толкова се променя за една година за да поскъпне един проект с над 40% и къде отиват тези грешни народни пари?!“, попита риторично ексшефа на „Булгаргаз“ Филипов.

Всъщност това подозрително партньорстово между държавната компания „Булгартрансгаз“ и частната фирма „ГБС“ продължава и днес. Отново по скандален начин. Само в рамките на 15 дни тази пролет, между 26.03.2018 до 12.04.2018 година, семейство Пешови е спечелило цели 7 нови договора с държавната фирма. Общата стойност на договорите надвишава 60 милиона лева! От страна на „Булгартрансгаз“ договорите са подписани, от забележете, пълномощник на главния изпълнителен директор на държавното предприятие Владимир Малинов.

В същото време Председател на Управителния съвет на държавното предприятие е Таня Захариева. Нека припомним, че преди няколко години тя бе председател на общинския съвет в Хасково. Името й стана известно с факта, че след парламентарните избори през 2014 г. Захариева се отказа от депутатското си място в групата на ГЕРБ при съставянето на 43-ото Народно събрание, а след това стана председател на УС на „Булгартрансгаз“. През октомври миналата година името пък бе замесено и в скандала „Кумгейт“, свързан с назначенията на различни постове на хора, близки до депутата от ГЕРБ Делян Добрев.

Как и защо все „ГБС“ печели големите държавни поръчки? Източва ли частната фирма държавата? Тези въпроси отдавна се задават от различни медии, но все още нямат отговор, а както се вижда „влака си върви“. Тук е важно да се каже, че случайно или не, „Булгартрансгаз“ „хитро“ оправдава постоянните избори на „ГБС“ за печеливш, с така нареечените „рамкови споразумения“. Какво значи това? Ами за да не прави перманентни конкурси „Булгартрансгаз“ удобно е сключило подобни споразумения с 2-3 големи строителни фирми, от които печеливш обаче почти винаги излиза единствено „ГБС“.

Тук трябва да подчертаем, че „Булгартрансгаз“ е една от най-богатите държавни български компании, която акумулира огромни средства чрез ролята си на транзитьор на газ през територията на страната ни.

Друга тема е, че от край време държавната фирма „Булгартрансгаз“ избира за поръчките си фирми, които въобще нямат опит в изграждането на газопроводи. Нито разполагат с необходимото оборудване. Тази практика на Булгартрансгаз е порочна и изпълнява чисто имиджова функция, особено щом иде реч за „приятелите“ от „ГБС“.

През 2016 година различни онлайн медии писаха за странната практика при подобни обществени поръчки, за водеща при реализацията на подобни проекти да бъде избирана строителна фирма, а не фирмата, създала висототехнологичното съоръжението. Подобен фрапантен случай от същия период е проектът за модернизацията на компресорни станции (КС) Странджа, Ихтиман и Петрич – проект реализиран отново от фирма „Главболгарстрой“.

В същото време служители от национално отговорна за технически надзор служба коментират, че при много от проектите изпълнявани от „ГБС“ е налично „занижено качество на контрол при изграждането на редица технонадзорни съоражения“. За съжаление до момента държавата не е направила нито една качествена и мащабна проверка в частта „разрушителен и безразрушителен контрол на металите“ използвани при проектите от „Главболгарстрой“.

Всъщност скандалите около държавните поръчки печелени най-редовно от „ГБС“ са стотици. В прокуратурата преди години бе даден договор за ремонт на сградата МРРБ от „ГБС“ на стойност 40 млн.лв. Ето какво разкри тогава бившият президент на България Росен Плевнелиев:

Договорът между МРРБ и „Главболгарстрой“ е подписан на двойно по-високи цени от пазарните. Как е възможно един ремонт да излиза по 1880 евро на квадратен метър“, попита преди време бившият държавен глава.

Само от 2011 до август 2015 фирмата на Симеон Пешов е спечелила самостоятелно обществени поръчки на стойност 532 312 623 лв и в консорциум с други компании на стойност 654 328 190 лв.

Каквото и да се пише обаче факт е, че победният маратон на Пешов продължава и днес, което е видимо и от разкритието, че за 15 дни „ГБС“ отново печели цели 7 договора с „Булгартрансгаз“. Някой ще каже, специалисти са по изграждането на газопроводи, но това разбира се, би било доста далеч от истината.

Истината е, че докато кокичетата растяха и вниманието на публиката бе заето с европредседателството на България, „ГБС“ и „ГБС ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД, фирмите умишлено са две за да се разсейват опонентите и публиката, отново прибраха договори на обща стойност 63 880 394 лева!

Договорите подписани между „ГБС“ и „Булгатрансгаз“ в началото на тази година:

image

и т.н., другите договори виж тук: http://afera.bg/%D0%BF%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%B5-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-15-%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%82.html

 




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bojo12345
Категория: Политика
Прочетен: 3660364
Постинги: 1932
Коментари: 4403
Гласове: 18545
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930